Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna FTP länk med Finder istället för Firefox !

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väldigt simpelt problem.
Jag vill att en FTP länk skall öppnas med Finder och mapparna dyka upp "som vanligt" i Finder miljö.
Nu har dock Firefox irriterande tagit över öppnandet trots att jag anger Öppna med finder genom att högerklicka på FTP länken.
Jag skapade FTP länken genom att skriva in adressen i Safari och sedan dra globen till skrivbordet så själva länken är fungerande men jag vill inte att firefox skall lägga beslag på den...

Äpple K kanske?
/martin

Nej, jag vill dubbelklickka på ftp länken för att öppna FTP mapparna i Finder. det skall vara enkelt, det är säljare som använder detta och det skall inte märkas att de är ute på IP nummer och konstigheter

Normalt sätt har det alltid öppnats i Finder tills Firefox tog över datorn...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-15 14:41

Kan du inte inne i FIrefox säga åt den att släppa kontrollen över FTP?

Jo exakt och jag antar att svaret på hur jag hittar den inställningen kan vara lösningen. Jag hittar ingen preferens angående det i Firefox.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-01-15 15:20
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-15 15:23

Man skulle kunna tro att de hade lätt åtkomliga inställningsmöjligheter för detta i Firefox vid det här laget, de är ju trots allt uppe i version 3452.0 snart.

Är det möjligt... som sagt var...får kolla på det då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-15 21:57

Vad händer om du gör:

$ /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user

Jag tror misFox gör susen.

1
Bevaka tråden