Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får felmeddelande varje gång jag ska uppdatera Retina Mac:en

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får ett felmeddelande varje gång jag uppdaterar min MacBook Retina 15", se skärmdumpar.
Det konstiga är att trots detta så säger datorn att det inte finns något uppdatera när jag gör en ny sökning efter detta efter att jag uppdaterat.

Om jag nu får ett felmeddelande där det står att ett fel uppstod när uppdateringarna installerades så borde ju uppdateringen finnas kvar, men det gör de alltså inte!

Vad beror detta på?

Hittade det här när jag googlade felkod 103, kanske hjälper? 103 ska visst betyda att produkterna man försöker uppdatera inte är inköpta med samma apple-ID som man är inloggad i App store med.

https://discussions.apple.com/message/19266803#19266803

Har provat att göra så innan, men felet är tillbaka!

Vilken version av HP drivrutinerna är det som du ska uppdatera till? Du kan testa att ladda ner från Apple direkt. Borde finnas på supportsidorna, jag hittar bara 2.13 nu: HP Printer Drivers v.2.13 for OS X

Jag blev uppmanad via App Store att uppdatera, och det var när paketet nästan var färdiginstallerat som felmeddelandet dök upp. Eftersom det vid en ny sökning efter ny programvara inte fanns någon sådan så antar jag att uppdateringen trots allt lyckades.

Det konstiga i sammanhanget är att det vid flera tillfällen har hänt samma sak, fast vid olika uppdateringar (alltså inte bara HP). Detta har bara hänt med min nuvarande Retina-Mac och aldrig när jag hade min gamla MacBook.

Detta kanske bara är en bugg i App Store som man kan ignorera, det är bara det att det är i-landsirriterande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-13 12:14
Ursprungligen av kjellebelle:

Jag blev uppmanad via App Store att uppdatera, och det var när paketet nästan var färdiginstallerat som felmeddelandet dök upp. Eftersom det vid en ny sökning efter ny programvara inte fanns någon sådan så antar jag att uppdateringen trots allt lyckades.

Det konstiga i sammanhanget är att det vid flera tillfällen har hänt samma sak, fast vid olika uppdateringar (alltså inte bara HP). Detta har bara hänt med min nuvarande Retina-Mac och aldrig när jag hade min gamla MacBook.

Detta kanske bara är en bugg i App Store som man kan ignorera, det är bara det att det är i-landsirriterande!

Om det hänt även vid flera tillfällen och installationer så kan det kanske vara minnesfel(?). En bekant med en MBP råkade ut för samma sak. Då var det RAM-minnet som det var fel på och gjorde att installationen av program från Appstore eller via nedladning inte gick att fullfölja. Efter att minnena byts så försvann problemet. Nu behöver det inte vara samma problem du har men om du har någon auktoriserad Apple återförsäljare där du bor kan du gå dit och be dem göra en felsökning via ett "testprogram/scanning" som snabbt kan se om det är fel på t.ex minnet.

Citat:

Om det hänt även vid flera tillfällen och installationer så kan det kanske vara minnesfel(?). En bekant med en MBP råkade ut för samma sak. Då var det RAM-minnet som det var fel på och gjorde att installationen av program från Appstore eller via nedladning inte gick att fullfölja. Efter att minnena byts så försvann problemet. Nu behöver det inte vara samma problem du har men om du har någon auktoriserad Apple återförsäljare där du bor kan du gå dit och be dem göra en felsökning via ett "testprogram/scanning" som snabbt kan se om det är fel på t.ex minnet.

Hmmm...intressant! Jag provar detta, tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-13 20:02
Ursprungligen av kjellebelle:

Hmmm...intressant! Jag provar detta, tack för tipset!

Det kanske är säkrast att ringa till Apple support först om du inte har Apple care. Jag tror att Apple då kan skapa ett ärendenr om de anser att det är ett fel som måste åtgärdas av Apple. Har du Apple care så kan butiken aldrig säga att du måste betala för kolla datorn även om felet skulle bero på att du installerat mjukvara som orsakar det eller liknande. Ja, bara ett tips.

1
Bevaka tråden