Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort spelar död

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 23:00

Hey guys!

Jag besitter en G3/400 med ett Radeon7000-kort. Jag tror (orkar inte gå och kolla) den har OS 10.2.8 men följande fel har uppstått tidigare.

Den fungerar som en filserver i ett LAN, och är via grafikkortet kopplad till en TV (bara video, inte s-video). Efter X antal timmar då datorn stått på och gjort ingenting och TVn varit avstängd, varpå man sätter på TVn igen, visas en väldigt störd bild på skärmen. Man kan ana en muspekare röra sig, men annars ser det ut som om kortet skulle vara kaputt. Det har hänt, tror jag, att datorn hängt sig också. Tidsenheter är för mig okända.

Vad kan felet vara?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-28 23:51

Fortfarande ingen som har en idé?

Samma problem efter omstart? Om ja, samma problem om du startar på en systemskiva? Om ja så är nog graffekortet kaputt.. Om inte har nåt blitt vaj med din osx installation.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-29 08:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Samma problem efter omstart? Om ja, samma problem om du startar på en systemskiva? Om ja så är nog graffekortet kaputt.. Om inte har nåt blitt vaj med din osx installation.

Tja, det har funkat en gång... :/

Väntar på en kopia av Panther, jag återkommer

1
Bevaka tråden