Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta namn och nick i OS X eller?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-01-04 00:23

Jag ska skänka min gamla MBP till tjejen tänkte jag. Det vore trevligt att byta användare och nick till hennes namn. Och även fixa ett eget Apple ID till henne.

Jag vill spara flera appar (gratis) och inställningar så man slipper göra om allt. Bara rensa bort de jag köpt.

Jag har hittat guider hur man byter användare och nick. Men vill ändå fråga om det kanske finns ett enklare sätt. Och kanske några tips att tänka på.

Ytterligare en switcher

Är det inte lättare att lägga till en användare till på datorn och sen ta bort din användare?
Angående inställningarna borde man kunna kopiera Biblioteket från den ursprungliga användaren och sen fixa rättigheterna.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-04 10:26
Ursprungligen av suddgummi:

Är det inte lättare att lägga till en användare till på datorn och sen ta bort din användare?
Angående inställningarna borde man kunna kopiera Biblioteket från den ursprungliga användaren och sen fixa rättigheterna.

Jepp skapa ett nytt användar konto med hennes namn, ge henne administrator rättigheter, och sedan logga ut själv logga in som henne och radera ditt eget konto.

Och du är klar, förutom då att du även ska skapa ett Apple id.

Visst kan man skapa ett nytt användarkonto, men om du ändå ska hålla på att spara biblioteksmappen så kan du lika gärna byta användarnamnet. Det är fullt supportat och då undviker du att du missat att kopiera någon viktig fil som du ville skulle vara kvar. Från och med 10.5 så är det en väldigt enkel operation; innan dess var det en aning knepigare. Tänk bara på att hemkatalogen inte flyttas automatiskt så om du ändrar var den finns eller heter så måste du själv se till att flytta eller byta namn på den. Men det finns säkert med i guiden du hittat.

1
Bevaka tråden