Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knakande botten - MBA 2012

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har äntligen kommit till skott och övergett PC! Köpte en Macbook Air före jul.

Ni som också har en Air, knakar/glappar bottendelen på er dator? Undersidan alltså. När jag lyfter den så trycks skalet in och knakar. Ska det vara så? Jag upplever det som väldigt kvalitetslöst på en dator jag betalat nästan 10 000kr för! Det är ju inget som förstör funktionen, men väl känslan.

Tack!

Ursprungligen av Matteee:

Jag har äntligen kommit till skott och övergett PC! Köpte en Macbook Air före jul.

Ni som också har en Air, knakar/glappar bottendelen på er dator? Undersidan alltså. När jag lyfter den så trycks skalet in och knakar. Ska det vara så? Jag upplever det som väldigt kvalitetslöst på en dator jag betalat nästan 10 000kr för! Det är ju inget som förstör funktionen, men väl känslan.

Tack!

Nej det ska inte knaka i botten. Tyvärr kan du inte kolla om skruvarna sitter löst i botten då du behöver en speciell skruvmejsel. Kan du filma det så hade jag kunnat ge dig mer info.

Det där förekommer. Fick in en MBPR på jobbet igår där kunden klagade på knakande dator. Drog åt alla skruvar och sen var det bra. Fixa en pentalobe-mejsel (1.2mm tror jag) eller prata med närmsta serviceverkstad.

Senast redigerat 2013-01-04 00:18

Jag har en Air mid 2011(samma chassie) och den knakar inte alls. Skaffa en specialskruvmejsel från ebay och testa att dra åt skruvarna som ett första steg.

1
Bevaka tråden