Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stör ej-funktionen kommer fungera nästa vecka

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-01-03 10:39

Det är lite lustigt att Apple dras med så många besynnerliga tidsrelaterade problem. Senast var det väl att sommartid/vintertidbytet inte fungerade helt okej, och det var inte heller första gången.

Som programmerare inser jag ju däremot hur överraskande komplicerat detta med tid är pga tidszoner och olika lagar för sommartider, som dessutom samverkar med skottår, som ju är mindre regelbundna än vad många tror (dvs. endast vart fjärde år). Men någonstans känns det som att Apple återuppfinner hjulet och använder kodbibliotek här som de inte borde göra, eftersom det tycks vara återkommande problematisk tid/datum-kod som måste fixas, när spaltmeter redan har kodats i ämnet och är tillgänglig vilket har lett till att sådana problem i dag är ovanliga i de flesta andra vanliga datorsystem.

Ursprungligen av JND:

Det är lite lustigt att Apple dras med så många besynnerliga tidsrelaterade problem. Senast var det väl att sommartid/vintertidbytet inte fungerade helt okej, och det var inte heller första gången.

Det berodde väl på operatören? Har för mig bara folk med Telia drabbades.

Citat:

Som programmerare inser jag ju däremot hur överraskande komplicerat detta med tid är pga tidszoner och olika lagar för sommartider, som dessutom samverkar med skottår, som ju är mindre regelbundna än vad många tror (dvs. endast vart fjärde år). Men någonstans känns det som att Apple återuppfinner hjulet och använder kodbibliotek här som de inte borde göra, eftersom det tycks vara återkommande problematisk tid/datum-kod som måste fixas.

Håller med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-03 10:52
Ursprungligen av keptang:

Det berodde väl på operatören? Har för mig bara folk med Telia drabbades.

Nja, jag har Telia och har aldrig drabbats av sommar/vintertidsbuggen.

Däremot har jag så fint fått Stör ej-buggen

Konstigt fel. Drabbades igår men inte idag (eller 1/1).

Edit: Har också Telia

Senast redigerat 2013-01-03 16:44
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-03 15:13

Har provat allt men funkar inte här telia som op.

1
Bevaka tråden