Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsätta med Netflix?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-31 19:22
Ursprungligen av Ljung:

Jag fortsätter åtminstone några månader till. 79 kronor är en struntsumma och det kan jag både ha och mista.

Igår blev jag lite förvirrad. Var var de svenska undertexterna och var inte utbudet väldigt annorlunda än dagen dessförinnan? Jag var helt förvirrad tills jag insåg att jag var uppkopplad på nätet via en proxy som gav mig ett ip-nummer från US. Happy!

Det amerikanska utbudet är i alla fall lite bättre. Lite fler serier som är värda att se, men de saknar också filmer/serier som finns på svenska Netflix.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-31 17:46

Jag kommer absolut att fortsätta Hittat lite nice serier, typ den danska serien Klovn som är ganska feta.
Tycker det är ganska värt det, och många av de klassiska filmerna typ Gudfadern, Livet är Underbart, Gröna Milen, osv är klart värda att se om.
Också taggad på David Finchers serie House of Cards som kommer 2013.
Faktiskt väldigt nöjd med tjänsten! 5.1-ljud till skillnad från Viaplay.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-12-31 18:21

Defintitvt fortsätter jag.
Den enda nackdelen jag kan se är att jag konstant somnar i soffan framför en rulle istället för i sängen med frun...

Resonemanget "det är inte värt pengarna" tycker jag faller lite. Visst, det är inte fräschaste och fräckaste titlarna. Men alltså.... 79:-.
Sätter man det i perspektiv är det löjligt billigt. Det är dyrare att ta en extra drink på AWn en fredag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-01 17:37

Förnyade mitt abonnemang i morse igen efter att jag sa upp det för ett par dagar sedan. Kostnaden var ändå inte större än pizzan jag köpte till frukost.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-02 18:54
Ursprungligen av joakimo:

Förnyade mitt abonnemang i morse igen efter att jag sa upp det för ett par dagar sedan. Kostnaden var ändå inte större än pizzan jag köpte till frukost.

Fasen vad dyr din pizzeria är

Ursprungligen av Pegges:

Japp, på ATV-fjärren, håll nere playpaus-knappen ett par sekunder så dyker alternativen upp.

Annars funkar mittknappen också.

Ursprungligen av zinned:

Fasen vad dyr din pizzeria är

Det är bara för att pizzapiraterna tagit över och erbjuder gratis pizza på torget framför…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-02 22:07
Ursprungligen av grenhall:

Det är bara för att pizzapiraterna tagit över och erbjuder gratis pizza på torget framför…

Antagligen...det är därför jag laddar ner mina pizzor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-03 10:08

Kommer fortsätta, det finns ett bra utbud för grabbarna och det är så enkelt via AppleTV att fyraåringen klarar att sätta på Bärgarns Historier (och annat också) helt själv.

Jag kommer mer än gärna betala.
Tycker det funkar riktigt bra och visst att inte innehållet är det nyaste men för mig gör det inget då jag brukar köpa dom nyaste filmerna
ändå pga ljud och bildkvalite.

funkar perfekt att köra på alla ATV, MBA, iPhone och Ipad

Skapade ett konto i går och upptäckte snabbt att det inte fanns någonting alls i filmväg som var nått att ha för min del
däremot för äldsta dottern, så jag kommer nog att köra vidare ett tag men då enbart för barnfilmerna

sedan tycker jag att det är rörigt, det är ett jävla fingrande upp, ner och i sidled för att leta film
det är för många kategorier, dom borde ha strukturerat upp det bättre på årtal, toplistor m.m

men det värsta av allt är den gula subben

Ursprungligen av disktant:

Skapade ett konto i går och upptäckte snabbt att det inte fanns någonting alls i filmväg som var nått att ha för min del
däremot för äldsta dottern, så jag kommer nog att köra vidare ett tag men då enbart för barnfilmerna

sedan tycker jag att det är rörigt, det är ett jävla fingrande upp, ner och i sidled för att leta film
det är för många kategorier, dom borde ha strukturerat upp det bättre på årtal, toplistor m.m

men det värsta av allt är den gula subben

Gula?
Alla subs jag har sett har varit vita?

Ursprungligen av PeeMaN:

Gula?
Alla subs jag har sett har varit vita?

Dom är gula i iOS.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-04 00:41

Genom webbläsaren är alla gula i alla fall.

Jag har iofs bara sett genom ATV, så jag ger mig

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-04 07:32
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har iofs bara sett genom ATV, så jag ger mig

Och dom är gula där också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-04 08:17
Ursprungligen av lappen71:

Och dom är gula där också.

Inte för mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-04 08:27
Ursprungligen av Vassius:

Inte för mig.

Alla dom jag har sett alla fall men det är inte många.

Ursprungligen av lappen71:

Och dom är gula där också.

Jag har bara sett vita i atv, och många verkar ha upplevt samma sak.

Senast redigerat 2013-01-05 09:57

För mig var de gula, körde i iPad via Netflix men då mot Netflix USA.

Edit: Har inte testat att köra netflix sedan de kom till sverige då jag störde mig så på denna gula text. Så vet inte om det är samma för svenska netflix.

Alltid vita undertexter med ATV, alltid gula med iPhone/iPad. Så är det för mig.

Ursprungligen av Capeman:

Alltid vita undertexter med ATV, alltid gula med iPhone/iPad. Så är det för mig.

Detsamma för mig.

Dessutom är det vitt via PS3 och Xbox360 också.

  • Medlem
  • 2013-01-04 13:40
Ursprungligen av illerG:

Detsamma för mig.

Dessutom är det vitt via PS3 och Xbox360 också.

Nä! Det är gult via Xbox hos mig.

För övrigt så såg jag en film på ViaPlay igår och tyckte att bildkvaliten var avsevärt lägre där än på Netflix och att filmen laggade lite då och då. Netflix har bra teknik tydligen, men högst begränsat utbud fortfarande.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-01-05 15:41
Ursprungligen av Giggs:

Nä! Det är gult via Xbox hos mig.

Och för mig är det gult på PS3, konstigt att det är olika?
Allt jag testat utom appletv är gult och jag tycker det ser för bedrövligt ut.

Klagade på det i enkäten de skickade ut, hoppas de tar till sig det.

Ursprungligen av Capeman:

Alltid vita undertexter med ATV, alltid gula med iPhone/iPad. Så är det för mig.

Fick detsamma bekräftat nu av en polare, finns de någon förklaring till varför det är olika?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-06 11:55
Ursprungligen av citronsyra:

Fick detsamma bekräftat nu av en polare, finns de någon förklaring till varför det är olika?

Netflix snabba chattsupport:

Citat:

We do hear about this from multiple customers, so you're not alone. I really wish I could change this for you, but this is how we get it from the studios.

Ursprungligen av reboot81:

Netflix snabba chattsupport:

Citat:

We do hear about this from multiple customers, so you're not alone. I really wish I could change this for you, but this is how we get it from the studios.

Men om nu netflix får detta från de olika bolagen så förstår jag fortfarande inte varför det måste vara olika. Visserligen har jag hört några som snackat om att iOS inte har HD som kanske ATV får vi netflix, är detta orsaken till variationen av gul/vit undertext, två fysiskt olika filer de streamar?

Den dagen de dels har bättre utbud samt fixar undertexterna så kan jag fundera på att köpa deras tjänst, men tills dess så blir det bara irriterande för mig.

Ingen aning, vet inte varför man hellre skulle vilja ha gula undertexter... Mig stör det inte jättemycket, dessutom använder jag mest Netflix på just ATV, men jag förstår som sagt var inte heller poängen.

Tycker det är lite spännande att det börjar komma Netflix-exklusivt material också nu, som den där serien med Kevin Spacey och framförallt Ricky Gervais' nya serie "Derek".

Bevaka tråden