Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker trådlösa hörlurar för film o musik - någon som har tips?(ev Sony)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bestämt mig för att det är dax att skaffa ett par(nya*) trådlösa lurar att ha till tv, musik o kanske tv-spel.

Jag har lusläst Prisjakt.nu, min maxnivå för priset är 600kr men jag kan om argumentet är bra kanske sträcka mig en hundring uppåt, dock får de gärna kosta lite mindre...

Jag har idag varit runt på de hemelektronikfirmor som finns här i stan o utbudet är minst sagt begränsat. Jag hade skrivit ner några modeller men är nu faktiskt bara nere på en lur från Sony. Frågan är dock vilken jag ska ta av dessa två o varför?

Sony MDR-RF865RK(2011)

Sony MDR-RF855RK(2012)

Jag har kännt på den senare o den kändes bra, den kostar dock 699kr och den är så ny att det inte finns recensioner av den än.

Någon som har erfarenhet av någon av dessa eller kanske kan tipsa mig om alternativ? Länk till Prisjakts lista över tillgängliga lurar inom prisrangen undanbedes då jag redan vet att jag kan göra en sådan. Vad jag söker är synpunkter o erfarenheter.

(*) har ett par riktigt gamla trådlösa som jag åter plockat fram.signalöverföringen är optisk, IR tror jag, men de är slitna o inte särskilt sköna att ha på sig.

Senast redigerat 2012-12-29 12:18
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-12-28 19:51

Dessa SONY MDR-RF865RK WIRELESS | Dustinhome.se verkar få bra testresultat.
Har inte testat dem själv.

Ursprungligen av mattiL:

Dessa SONY MDR-RF865RK WIRELESS | Dustinhome.se verkar få bra testresultat.
Har inte testat dem själv.

Svärfar har dessa. Riktigt sköna och bra lurar. Kan jag rekommendera iaf.

Det tog ett tag men idag har jag iaf köpt mina lurar. RF865 utgick för ett tag sedan o dessutom kände jag att jag nog gärna ville ha ett par lurar där jag kunde byta ut batteriet ifall det skulle krångla.

Den lokala Sony Center hade konkursutförsäljning idag o jag greppade en kartong med Sony MDR-RF855RK som för dagen fått ett prisavdrag med 50%. Det är inte ofta man får handla till halva priset så jag passade på. Det blev även ett par in-ear lurar att ha till iPad'en samt en batteriladdare med fyra AA-batterier. Alltihop för 495kr

Lurarna står på laddning nu

Det har alltid varit lite knepigt med hörlurar för mig, jag är nämligen helt döv på vänster öra. Med lilla iPod Nano'n o iPad kan jag ställa in monoljud så att kanalerna slås ihop men fullt så enkelt är det inte när jag ska ta ljud ur tv'n m lurar. Det blir en del justerande av inställningar samt att jag sätter lurarna sas back-o-fram m vänster kåpa över höger öra. Det blir inte perfekt men det blir iaf aningen bättre ljudbild.

Mina gamla lurar med optisk överföring brusade lite o det gör även dessa men efter att ha flyttat basstationen bort från utrymmet mellan tv'n o hi-fi anläggningen, där det också sitter en airport express samt fipplat m hörlursvolymen från tv' så blev det nog bättre

1
Bevaka tråden