Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processor och grafikkort för webbdesign (photoshop/kodning)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2012-12-28 11:10

Hej vänner!

Planerar för en beställning av nya iMac 27" men funderar lite kring val av processor och grafikkort. Jag kommer att jobba med webbdesign och därmed framför allt surfa med alldeles för många flikar öppna, mixtra i Photoshop och koda med Coda.

Hur bör jag tänka gällande processor och grafikkort? Vilket av det (om något) är det värt att lägga pengar på? i5 vs i7? Klockfrekvens? De olika grafikkortsvalen?

RAM-minnet maxar jag.

Tack på förhand och god fortsättning!

Budget?
Max är alltid bäst såklart.

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2012-12-28 11:36
Ursprungligen av keptang:

Budget?
Max är alltid bäst såklart.

Tja, budgeten är väl inte fullständigt spikad. Rent teoretiskt finns det pengar att maxa alla valen, men jag är mitt i en företagsstart, och det är ju inte så att det inte finns annat att lägga pengar på i det läget. Så jag söker lite råd för att kunna väga de olika valen bättre.

Ursprungligen av keptang:

Budget?
Max är alltid bäst såklart.

Fast i dagsläget är nog skärm och SSD det enda som är relevant när det kommer till webbdesign eftersom alla macar kommer klara webbdesign galant.

Till TS: Se till att skaffa Fusion Drive alternativt ren SSD från scratch i o m att de nya iMacarna är väldigt svåra att byta disk i. Alla CPUer och GPUer i iMac kommer klara uppgiften galant.

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2012-12-28 12:15
Ursprungligen av hansfilipelo:

Fast i dagsläget är nog skärm och SSD det enda som är relevant när det kommer till webbdesign eftersom alla macar kommer klara webbdesign galant.

Till TS: Se till att skaffa Fusion Drive alternativt ren SSD från scratch i o m att de nya iMacarna är väldigt svåra att byta disk i. Alla CPUer och GPUer i iMac kommer klara uppgiften galant.

Gött! Om jag då tänker att jag skulle kunna lägga på antingen maxad CPU eller GPU, vilket bör jag satsa på?

Ursprungligen av SimOnline:

...RAM-minnet maxar jag...

Har du tänkt maxa det redan vid beställningen? Gör inte det. Minne bör köpas separat. Det blir mycket billigare!

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2012-12-28 11:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du tänkt maxa det redan vid beställningen? Gör inte det. Minne bör köpas separat. Det blir mycket billigare!

Jag var lite otydlig där, men ja, jag tänker köpa max minne separat. O:-)

SSD + CPU skulle jag säga.

Eller bara SSD och köra på standard CPU och GPU, båda räcker.
Fusion Drive blir det väl då iom att enda rena SSD-valet är 768GB och är sinnessjukt dyr.

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2013-01-03 17:59

Det blev Fusion Drive, maxad CPU och grafikkort med 1GB. Längtar efter min iMac!

Tack för alla svar!

1
Bevaka tråden