Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på stektermometer till iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här i köket och betraktar julskinkan som ligger i ugnen och gottar sig. Min stektermometer lämnar en del övrigt att önska. Är det någon som har tips på en bra stektermometer? Jag googlade lite och hittade iGrill, men den är lite i dyraste laget med tanke på hur ofta den ska användas.

  • Medlem
  • 2012-12-21 10:19

Gör bara ett brett snitt i skinkan och stoppa i telefonen. När det är över 95° kommer temperaturvarningen att slå till

Lysande! Men bränner man sig inte på örat om det ringer medan skinkan är i ugnen? Eller du förordar BT-headset?

  • Medlem
  • 2012-12-21 11:43
Ursprungligen av pmarriott:

Lysande! Men bränner man sig inte på örat om det ringer medan skinkan är i ugnen? Eller du förordar BT-headset?

Det, eller sätt på högtalartelefon och skrik högt så att du hörs genom ugnsluckan.
Jag försökte med vanligt headset, men då smälte bara sladden.

  • Medlem
  • 2012-12-21 12:25

95 grader är för varmt för skinkan. Du måste hitta en annan telefon med känsligare sensor som varnar vid runt 70 grader.

Den här kanske. Finns på Applestore för 895 spänn: iGrill grill-/stektermometer - Apple Store (Sverige)

Edit: Såg att TS redan nämnt o avfärdat denna...

Clas Ohlsson, fast den verkar inte särskilt exakt: Grilltermometer Mini | Clas Ohlson

Kjell o company har några stycken fast de flesta är nog inte gjorda för att kopplas till iPhone. De har dock iGrill för 699kr
grilltermometer > Sök | Kjell.com

Trådlös stektermometer > I köket | Kjell.com

Även om den inte är till iPhone så kan jag rekommendera den. Grymt bra.

Annars rekommenderar jag iGrill. Det är bara att börja laga fler slottsstekar!

1
Bevaka tråden