Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt Skype-interface trots oproblematisk dator i övrigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-20 11:55

Hej!

Sedan en tid beter sig Skype (senaste versionen, körs på Macbook från 2010) underligt. Vissa objekt som brukade vara klickbara, som ”history”, går inte längre att klicka på. Ibland svarar programmet långt i efterhand på mina klick. Och en del symboler som ska vara i programfönstret har slutat att visas (se bild för hur Skype ser ut när det är aktivt). Det känns som att köra ett buggpackat program på en urgammal dator. Men alla andra program går lika fint som vanligt! Så det är inte datorn som är seg.

Jag har provat att ominstallera Skype (https://support.skype.com/en/faq/FA12073/how-can-i-completely-uninstall-and-then-reinstall-skype-for-mac-os-x). Slängde då allt utom application support-mappen för jag ville ha kvar mina samtalsloggar. Programmet är ändå lika segt efter ominstallation.

Tacksam för tips!

Oskar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-20 14:52

Det är helt normalt, Microsoft har ju tagit över programmet

Provat att logga in på datorn som en annan användare, och se om du får samma problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-22 15:09

Jag provade att logga in som gäst – och då funkar Skype perfekt! Tack för tipset. Men hur får jag det att funka på mitt användarkonto också?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-22 22:43

Då är det troligen en plist-fil som krånglar. Radera de som har Skype i namnet (under mappen ditt användarnamn/Bibliotek). Jag vet inte exakt vad filerna heter... men det kommer nog någon här med mer kunskap.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-23 12:31

Har redan provat slänga plist-filen men det hjälpte inte.

I dag fick jag till slut ett tips som verkar ha löst problemet: det var en konflikt med Adobe Flash Player. Jag av- och ominstallerade den och Skype och nu verkar Skype funka. Tack för svaren ändå!

1
Bevaka tråden