Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini intern skruvsats?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Det är så att jag har lyckats runda mina skruvar till fläkten till min mac mini mid 2011, någon som vet om det finns en intern skruvsats att köpa någonstans?

Kolla på ifixit.com, ofta finns det tips på såväl material som verktygssatser för allehanda reparationer.

Du får leta upp din modell och "fan change / fan replacement"

I värsta fall får du köpa en utbytesfläkt för att få skruvarna, men det brukar inte kosta några större summor i alla fall.

Ursprungligen av Goflorp:

Kolla på ifixit.com, ofta finns det tips på såväl material som verktygssatser för allehanda reparationer.

Du får leta upp din modell och "fan change / fan replacement"

I värsta fall får du köpa en utbytesfläkt för att få skruvarna, men det brukar inte kosta några större summor i alla fall.

Dom hade inte =(

Står på iFixit vad det är för skruvar. Sök efter korrekt typ och längd så borde du hitta rätt.

Fläktar till Mac är för övrigt aldrig billigt. Runt 350-700:-.

Okej perfekt, går söka för som det är nu så fick jag skruva i dom med en tång, jävla klena skruvar slant ca en gång när jag skulle skruva upp skiten.

Skruvarna är gjorda "klena" för att man inte ska pilla i maskinen så när man ändå gör det får man vara försiktig o inte ta i så hårt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-20 14:16

Jag tror snarare de är klena för att spara pengar.

I sådana fall är det dom första skruvarna på en Mac som är "klena". Är man inte van vid att reparera datorer, mobiltelefoner och annan känslig elektronik kan nog alla sådana skruvar uppfattas som känsliga.

Ursprungligen av grenhall:

I sådana fall är det dom första skruvarna på en Mac som är "klena". Är man inte van vid att reparera datorer, mobiltelefoner och annan känslig elektronik kan nog alla sådana skruvar uppfattas som känsliga.

Har skruvat med hårdvara i ca 12 år.

Ursprungligen av CalBy:

Har skruvat med hårdvara i ca 12 år.

Ändå rundar du en skruv på första försöket.

Ursprungligen av grenhall:

Ändå rundar du en skruv på första försöket.

Japp vette fan hur jag lyckats slant en gång med, men jag erkänner mig besegrad.

Ursprungligen av CalBy:

Japp vette fan hur jag lyckats slant en gång med, men jag erkänner mig besegrad.

Sådant som händer. Hoppas du hittar rätt skruvar.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-12-20 19:32
1
Bevaka tråden