Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safariversioner mellan 5.0.5 & 5.1.7?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns någon version av Safari, för MacOS 10.6.8, mellan dessa två versionnummer o om någon vet vart jag hittar dem? Jag kan anta att om den finns så ligger den i någon kombouppdatering, frågan är bara vilken...

Bakgrunden är denna: Jag har använt 5.0.5 ganska länge men kände att jag kanske skulle uppdatera för att få en säkrare version. Version 5.1.7 är buggig som fanken, den är seg o exempel fick jag nyss på detta då jag försökte ta bort en överföring på internetbanken vilket resulterade för det första i att dialogrutan inte försvann efter jag klickat på "OK" o för det andra att när jag klickade utanför rutan i fönstret så blev alla tabbar blanka/tomma och irresponsiva.

Jag har inte lyckats installera 1Password-tillägget i 5.1.7 heller och jag har mycket i det programmet. Problemet verka ligga i Safari som ska visa en ruta där jag ska klicka på "installera" men denna ruta visas bara under en sekund så det finns ingen chans att jag kan klicka på den. Detta gör i sin tur att Safari verkar låsa sig samtidigt som det tuggar på med att försöka färdigställa en installation som användaren alltså inte godkänt - med följden att jag fått avsluta programmet.

Nu är läget sådant att jag har både 5.0.5 och 5.1.7 på Mac'en där den tidigare ligger på min användare. Det är möjligt att de använder samma bokmärken mm så kanske en del av problemen jag har är relaterat till det och det skulle förklara att 1Password-tillägget för 5.0.5 hamnade i 5.1.7(jo jag vet att det är rörigt), faktum kvarstår dock att de övriga problem som jag har med den senare varianten inte förekommit i den tidigare.

Så för att göra en lång fråga kort - finns det någon version av Safari mellan dessa två samt kan jag avinstallera Safari utan att förlora mina bokmärken? Jag har backup, men ändå...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag undrar om det finns någon version av Safari, för MacOS 10.6.8, mellan dessa två versionnummer o om någon vet vart jag hittar dem? Jag kan anta att om den finns så ligger den i någon kombouppdatering, frågan är bara vilken...

De svaren hittar du här:
Safari version history - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...kan jag avinstallera Safari utan att förlora mina bokmärken?...

Bokmärkena kan du exportera ut till en fil. Om något skulle hända så är det bara att importera den igen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

De svaren hittar du här:
Safari version history - Wikipedia, the free encyclopedia

Bokmärkena kan du exportera ut till en fil. Om något skulle hända så är det bara att importera den igen.

Verkar som de ligger i kombouppdateringar men nu har jag iaf skrotat 5.1.7 o ominstallerat 5.0.5 så nu funkar iaf den som den ska

1
Bevaka tråden