Korsreferenser i långa dokument

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-18 10:17

Jobbar i InDesign CS6 med ett bokdokument som består av 15 kapitel med totalt 750 sidor (enbart texter, inga bilder). Har lagt in rätt många korsreferenser mellan kapitlen. Mitt problem är att det laggar något kopiöst när jag är inne i stora kapitel och redigerar. Bollen rullar och det öppnas hela tiden andra kapitel i bakgrunden. Känner någon igen problemet?

Ursprungligen av IngridN:

Jobbar i InDesign CS6 med ett bokdokument som består av 15 kapitel med totalt 750 sidor (enbart texter, inga bilder). Har lagt in rätt många korsreferenser mellan kapitlen. Mitt problem är att det laggar något kopiöst när jag är inne i stora kapitel och redigerar. Bollen rullar och det öppnas hela tiden andra kapitel i bakgrunden. Känner någon igen problemet?

Jepp. Det laggar även för mig när jag har många korsreferenser.

Här hade det varit bra om Adobe hade lagt till en option i inställningar där man kan välja om man vill ha som det är nu helautomatisk eller om man vill stänga av automatiken och själv uppdatera är det är dags. Det märkliga är att finns en "Update Cross-Refrence" i min engelska InDesign CS 6, och den uppdaterar ändå per automatik och jag hittar ingen sätt att stänga av automatiken…

Alternativet är att använda sig av Tredje partens plug-in som heter "Cross-References Pro" från DTP Tools. Där kan man välja om det skall vara helautomatiskt eller manuell… och kör man manuell får man väldigt bra prestanda, precis som man inte använde korsreferences och man uppdaterar korsreferenserna när det passar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-18 11:00

Hej! Ska kolla upp det. Tack!

1
Bevaka tråden