Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är suget efter AppleTV gen2 verkligen större än för Gen3?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 09:47

Jo, jag sitter idag på en Apple TV2 och är inte det minsta intresserad av att JB:a den, däremot är jag sugen på en till Apple TV så jag har börjat fundera på om jag inte skall sälja av den jag har till någon som vill köra JB och då Plex/XBMC på den och därmed även delfinansiera mitt inköp av två st Gen3 istället... men hur är egentligen suget för en gen2?

Kollar jag blocket så finns det flera stycken till salu för 1300-1800:-... går de verkligen för dessa pengar?

Antar att det jag frågar mig själv, är det värt det att slänga ut en annons och se vad som händer... eller är det bara lycksökare som lagt ut sina på blocket?

Köper man en begagnad andra generationens ATV för mer än vad den tredje generationens dito kostar ny så har man sannolikt inte alla hästar hemma i stallet. Jailbreaka är säkert roligt men att kunna köra 1080p måste väl vara roligare, och till ett bättre pris än vad många säljer sina gen 2 för i dagsläget.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jailbreaka är säkert roligt men att kunna köra 1080p måste väl vara roligare, och till ett bättre pris än vad många säljer sina gen 2 för i dagsläget.

Att kunna köra xbmc och strömma direkt från NAS när det bara finns bärbara datorer i hemmet och dessutom med ett användarvänligt gränssnitt, är definitivt värt en hel del.
Hade ju helst sett att apple kunde öppna upp för att strömma direkt från NAS istället för omvägen via iTunes.
Håller dock med om att det är komiska priser för tillfället. Fick 1375:- på blocket för min ena 2:a.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 09:57

Precis så jag själv resonerar, men så ser man alla annonser och blir lite fundersam.
Vem vet, kanske så att någon verkligen vill... och jag har inget emot att få halva finansieringen för en till AppleTV betald av nån annan.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-06 10:49

Funderat på samma sak själv, var ute efter en begagnad och såg priserna på AT2... Kollade Tradera och ligger ett par st över tusenlappen där flera dagar är kvar?!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 10:53
Ursprungligen av Kidde:

Funderat på samma sak själv, var ute efter en begagnad och såg priserna på AT2... Kollade Tradera och ligger ett par st över tusenlappen där flera dagar är kvar?!?

Haha, precis så jag själv gjort och därför jag startade tråden egentligen... för att kolla om det bara är jag som inte fattar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 10:53

Tar banne mig och slänger upp en annons på Tradera med minimipris på 900, då får jag i alla fall en ny gen3 för vad jag får för min gen2.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-06 11:15
Ursprungligen av Trineo:

Tar banne mig och slänger upp en annons på Tradera med minimipris på 900, då får jag i alla fall en ny gen3 för vad jag får för min gen2.

Lycka till! Funkar det för dig så gör jag likadant

jailbreak är inte roligt men XBMC på Apple TV slår 1080p:)

Sedan så skulle jag kanske inte betala de belopp som nämns här.

Jag funderar på samma sak, jag är totalt ointresserad av jailbreak så jag lade ut min ATV2 här på 99 härom veckan men intresset var minst sagt svalt. Kanske man ska testa Blocket eller Tradera?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-06 11:27

Ligger en nu med ledande bud på 1145:- 23 timmar kvar... Står detta längst ner i annonsen
Det går även bra att betala med en fullt fungerande Apple TV 3...

Apple TV 2 på Tradera. Övrigt | Apple - datorer | Datorer & Tillbehör

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-06 11:30

Sådär, har aldrig testat tradera men nån gång skall väl vara den första.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-10 13:35

hur går det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-10 16:16

So far har jag ett bud och det är på 900:- (satte det som startpris)
Auktionen går ut 13/12 kl 11.30, så vi får väl se då.

Sålde min ATV2 för 1500:-, så ja, d.ä versionen betalar folk mer för. Förmodligen för den inte säljs längre i butik.

Trineo: Sälj din ATV2 och gå + på affären.

Vill ha en Apple TV till. Undras om någon galning därute byter 2 st 3:or mot en 2:a.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-10 16:27
Ursprungligen av pmarriott:

Vill ha en Apple TV till. Undras om någon galning därute byter 2 st 3:or mot en 2:a.

Det är ju precis så jag tänker... fast jag är lite mer realist och ser det som att jag får 1,5 Apple TV3 för min Apple TV2.

Jag har en tvåa. Kan byta rakt av mot en trea.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-10 16:51

Samma här, har också en tvåa för byte.

Bytte min ATV2 mot en ATV3. Stte in en annons här på annonssidan i forumet.
Svar inom fem timmar.
Vi träffades utanför mitt jobb för byte av enbart själva "pucken".

Funka kanon.

Jag har en G2 och en G3. Eftersom jag inte har någon projektor så räcker 780 för mig men eftersom jag har AirVideo och en Ipad också så klarar jag mig bra med min G3:a också

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-10 21:31

Beställde en ATV3 men har ingen aning vad jag ska ha den till för jag kör XBMC på en MacMini

Jo jag ska använda den primärt för att spela musik och för Airplay.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-11 08:06

Själv använder vi den ATV vi har varje dag, det spelas musik över airplay, det kollas barnfilmer på datorns itunesbibliotek, det kollas barnprogram på netflix och det kollas serier/filmer via Airvideo som jag kör på iPhone/iPad.

Anledningen till att jag vill ha en till är för att till TVn i sovrummet så kollar jag serier via iPhonen med en AV-kabel som ansluts via dockkontakten men den lösningen har gett upp på min drygt två år gamla iPhone4. Visst, det skall införskaffas en iPhone5 men då är kabeln ändå lönlös. Så varför inte köra med en ATV och sen slänga upp ett par högtalare så har jag ljud i sovrummet också... det är så jag tänker.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-12 14:44

Köpte precis en ny 3:a för 700 kr, killen hade köpt den på MediaMarkt tillsammans med ipad mm för en vecka sedan men inte förstått hur han skulle använda den... Får se om jag sätter ut min 2:a på Tradera/byter om någon vill i närheten av Växjö.

Bra pris:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-12 22:21

Fick min idag och fungerar som väntat.
Streama från SvtPlay från iPhone fungerar bra och som är huvudsyftet.

Ursprungligen av lappen71:

Fick min idag och fungerar som väntat.
Streama från SvtPlay från iPhone fungerar bra och som är huvudsyftet.

Tänk vad man kan göra på företag där man har en projektor.... anslut, ploff! Köra bildspel,
powerpoints, visa bilder etc trådlöst när man står där på podiet.... smidigt.

Förr året körde jag Luciafirandet via SVTPlay, direkt på iPad på en stol, TV'n vart paj!
Ett par lånade högtalare och ljudet vart fixat.

Hade jag vart där i år hade jag tatt med ATV'n, iPaden och burit upp projektorn från Plan1...hehehhe

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-12-12 22:30

Grym tråd. Har själv suttit och funderat på detta. Blir nog att lägga ut 2:an på stört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 08:39

Auktionen avslutas idag och är just nu uppe i 1125:-... galet om ni frågar mig men sure, jag är inte den som skall döma personen som kommer ge mig pengar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 14:28

Då var det klart, det kostade mig 90:- att sälja på Tradera och fick 1125:- som sista vinnande bud.
Nu skall bara pengarna in på kontot så skickas den och jag åker till Elgiganten och köper en 3:a.

Bevaka tråden