Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex: Byta subs i iOS appen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt men lyckas inte hitta någon lösning på hur man byter språk på undertexterna i Plex för iOS. Dvs när man har en videofil med flerspråkiga subs. Går det? Hur bär man sig isf. åt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-05 15:38

claudiomarino,

Det kan variera mellan versionerna av Plex-klienten för IOS, men i senaste (3.0.1) finner du undertexter enligt nedan:

• Navigera dig fram i Plex till listan med dina filmer/videofiler...

• För varje titel ser du nu en bild/poster till vänster, namn & beskrivning i mitten och ett "i" till höger...

• Klicka på i:et så kommer du till informationssidan om aktuell film/video...

• I mitten ser du sedan rubriken "Undertexter"...och under den, valt språk för undertext...

• Klicka på "Undertexter", så kommer en lista/rullhjul med de undertexter som finns att tillgå..

• Välj det språk du önskar och klicka på knappen "Välj"..

- Torkel

Tack! Det har jag dock provat, det står English men det är danska som visas iaf. Det händer inget när jag klickar på Undertexter heller.

I Goodplayer går det jättebra att byta språk på samma video-fil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-07 00:21
Ursprungligen av claudiomarino:

I Goodplayer går det jättebra att byta språk på samma video-fil.

Vad är det för typ av videofil..!?

AVI…m4v…mov…mpg…mkv...!?

I just detta fall MKV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-17 00:09

En variant vore att Du plockar ut texterna ur MKV:n och lägger dem som externa undertextfiler..

Instruktioner och program för detta finner du hos:

MKVC4MAC

Lycka till!!

Jo det är ju en lösning, irriterande bara för det funkar som sagt klockrent i Goodplayer.

1
Bevaka tråden