Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zooma in texten i exempel Mail?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook Pro 15,6"-skärm med upplösningen 1680x1050. Jag skaffade den upplösningen för att det var den enda som hade matt som alternativ.

Det är en trevlig upplösning i många fall men i vissa program blir texten för liten. Exempelvis i Mail där jag i varje brev jag skall läsa får jag manuellt zooma in för att läsa behagligt. Finns det någon lösning som automatiskt zoomar all text med ett val jag vill ha?

I Firefox har jag löst detta genom att installera ett tillägg vid namn Default Full Zoom Level där jag har ställt in att alla sidor skall ha en 140% zoom.

Det verkar vara fler än mig som undrar:
https://discussions.apple.com/thread/3928350

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-04 20:57

Om du går in i Inställningarna under menyn Mail högst upp, blir det ingen ändringar om du ökar typsnittsstorleken för "typsnitt i brevet"?

Ursprungligen av ibish:

Om du går in i Inställningarna under menyn Mail högst upp, blir det ingen ändringar om du ökar typsnittsstorleken för "typsnitt i brevet"?

[ATTACH="CONFIG"]36805[/ATTACH]

Men ser inte mottagaren av mina brev då förändringarna?

Ursprungligen av Alfakrull:

Men ser inte mottagaren av mina brev då förändringarna?

Jag har nu testar att skicka brev och ändrat typsnittet och storleken ett par gånger och denna metod visade sig fungera.

Tackar.

Ursprungligen av Alfakrull:

Men ser inte mottagaren av mina brev då förändringarna?

Nej, det är bara visningsinställningar som gäller lokalt hos dig.

  • Medlem
  • 2012-12-05 20:50

Obra. Då blir väl texten alldeles för stor på en skärm med lägre pixeltäthet.

Ursprungligen av Baron:

Obra. Då blir väl texten alldeles för stor på en skärm med lägre pixeltäthet.

Med mina mycket primitiva tester så ändras det i alla brev som skickats och tagits emot. Denna metod verkar bara påverka hos mig och inte hos mottagaren.

Jag hade föredragit ett val med zoom istället välja typsnittet storlek, precis som jag gjort i Firefox.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-07 08:46

Man kan ju zooma med cmd och + om det bara gäller att öka läsbarheten.
Zooma tillbaka med cmd och -

Ursprungligen av Konrad:

Man kan ju zooma med cmd och + om det bara gäller att öka läsbarheten.
Zooma tillbaka med cmd och -

Men den zoomen ändrar bara i ett brev och inte i alla.

1
Bevaka tråden