Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker rekommendation för webcam åt min mors Mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2012-11-20 11:56

Hej

Jag söwebcam med mikrofon åt min mors Mini (senaste modellen) så att hon kan titta på sitt kommande barnbarn över Skype och/eller Facetime. Datorn kör för tillfället Lion men kommer kanske uppdateras till ML.

Jag har googlat och läst användarrecensioner tills ögonen blöder men så fort jag hittar info att en kamera är Mac-kompatibel så hittar jag nån som säger att den inte funkar.

Skulle därför verkligen uppskatta info om kameror som definitivt funkar med Skype och/eller Facetime, helst 720p men VGA om det inte finns andra alternativ.

Stort tack på förhand
Philip

  • Medlem
  • Gotland
  • 2012-11-20 12:02

Gaaah, IE (som vi av nån outgrundlig anledning har på jobbet) förstörde post. Jag menar givetvis "Jag söker webcam med mikrofon" etc.

Ursprungligen av pullman:

Gaaah, IE (som vi av nån outgrundlig anledning har på jobbet) förstörde post. Jag menar givetvis "Jag söker webcam med mikrofon" etc.

Man kan klicka på "Redigera", och ändra i sina inlägg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-20 12:19

Inga kameror som jag själv provat men kanske värda att kolla upp – Liquid Digital — Welcome

Här är några som enligt Prisjakt ska funka på Mac:

Webbkameror - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-11-20 15:55

Creative Live Chat HD Webbkamera
200:- med frakt på Alltid hemelektronik och vitvaror till låga priser! - Electroworld
720p, mic, smidigt litet ställ, inga drivrutiner behövs på Mac.

  • Medlem
  • 2012-11-20 17:04

OBS! Ofta har sådana här kameror vissa angivna funktioner enbart tillsammans med speciellt framtagen programvara, och den finns oftast bara för Windows. Kolla upp det tilltänkta köpet vad gäller detta på tillverkarens hemsida. Exemplet ovan.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2012-12-29 13:50

Tack för tipsen och god fortsättning. Ledsen för sent svar (apropos redigering av inlägg, nej det gick inte på IE6 (!) som vi fortfarande använder på jobbet).

Ursprungligen av Ola:

Creative Live Chat HD Webbkamera
200:- med frakt på Alltid hemelektronik och vitvaror till låga priser! - Electroworld
720p, mic, smidigt litet ställ, inga drivrutiner behövs på Mac.

Ola, stort tack för tipset om Creative Live Chat HD. Bra att man slipper drivrutiner. Jag är medveten om att man ofta behöver dem för att få tillgång till samtliga funktioner men det kommer inte vara nödvändigt för min mor. Det räcker att video och ljud funkar och att kameran kan användas utan mer komplicerade inställningar med Skype.

1
Bevaka tråden