Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyhet blir nyhet ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När blir en nyhet en nyhet ? Frågar efter att ha startat den 1:a tråden om att 10.2.8 släppts, tjugo minuter efteråt startas en ny tråd i samma ämne och upphöjs då med ett redaktionsliknande beslut till att vara nyhet och därmed stängs den första tråden. Kanke jag sovit för lite och borde låta bli att gnälla över detta men jag tror att man bör vara lite försiktig med att gå in och styra så. ( de fora jag avser var MacOSX Client samt Nyheter ).

Ska det inträffade tolkas så att vi inte bör skriva något när det kommer uppdateringar av OS eller program och snällt förvänta oss att konferensvärdarna sköter detta - för mig är det nära att strypa en debatt. Så hur högt i tak är det, tåll 99mac kritik, tycker att frågan är principiellt intresant.

Olle - som iof bara sovit 3 timmar...

Om det första inlägget skrivs i formen av en nyhet brukar vi flytta det till "nyheter" och så är det avklarat. Jag vet inte hur det hanterades denna gång.

Jag håller på att skapa ett organisationsschema för 99mac eftersom det blir alltmer jobb med att driva tjänsten och vi har fått nya spännande planer.

Till exempel behöver vi fler redaktörer som kan skriva nyheter...någon som känner sig kallad?

Grejjen med ett sprudlande forum där nyheter dyker upp fort är väl just att alla bidrar med ditt lilla strå till stacken..

Om de bara var en liten grupp som skötte nyheterna kommer ju uppdateringen bli så mycke sämre..

Olle, eftersom Martin Belak skrev en egen nyhet istället för att flytta ditt inlägg till nyhetsforumet och låtit ditt inlägg bli nyhet stängde jag din tråd (med hänvisning till nyheten) i Mac OS X-forumet för att vi inte skulle ha två trådar som tog upp precis samma sak.

Fortsätt att skapa trådar om programuppdateringar, nya prylar från Apple och andra tillvekare. Vi som sköter 99mac får, precis som Björnström skriver, skapa bättre rutiner för hur vi ska hantera sådana saker.

Eftersom 99mac inte har någon nyhetsredaktör som jobbar 9-17 som skriver nyheter så måste vi alla hjälpas åt att skapa de trådarna. Sedan får vi avgöra om vi ska lyfta fram dem i nyhetsformet.

/c, moderator

Ledsen Olle, men jag såg inte ditt "nyhetsinlägg" om 10.2.8 innan jag skrev nyheten som nu ligger på förstasidan. Efteråt gjorde du mig uppmärksam på att du faktiskt upptäckte den 17 minuter tidigare. Hade givetvis flyttat din nyhet till nyhetsforumet om jag upptäckt det tidigare.

Att vi låser tråden i detta fall beror inte alls på att den är dålig på något sätt. Utan det handlar om att vi gärna samlar alla diskussioner om samma sak i en och samma tråd.

/M

Jag acepterar och respekterar de svar som Christian och Martin nu gett... allt är en skitsak men jorden går inte under med detta, sedan kan man ju prata sig blå om verkligen en liten uppdatering av vårat OSX verkligen ska upphöjas till att kallas för nyhet - personligen tycker jag att det faktiskt mer hörde hemma i "MacOS X client" och som en ganska marginell företeelse, så himmla märkvärdig var det väl inte ?

Olle

1
Bevaka tråden