Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles extra kalendrar dyker upp dubbelt pga förändrar i Googles system

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett dygn tillbaka eller så har mina extra kalendrar hos Google börjat dyka upp i toppnivån också i Kalender (f.d. iCal alltså) och inte bara under "Ombud", vilket skapar dubletter av alla aktiviteter. Men det är inte konsekvent, en omstart av Kalender och de är borta. Eller om jag går in i inställningarna för kontot och ändrar något i vilka ombud som ska visas. Dessutom återkommer samma påminnelser om morgondagen om och om igen med jämna intervaller.

Bilden här illustrerar problemet:

Jag började googla det, givetvis, och hittade en diskussion i Apples forum om samma problem som ledde till den här aktuella diskussionen hos Google som förklarar en del. Det verkar som att Google håller på att göra om sitt system och under övergången uppstår dessa problem, så här skriver en från Google:

Thanks for the posts! We are in fact working on some changes to the way secondary calendars are handled in iCal, and while these changes roll out, some of you might be seeing something different each time you use iCal. We're sorry about this but hope it's going to be better in the long run!

Om det i slutändan leder till att man slipper alla dessa "Ombud" och bara har kalendrarna i toppnivån så är jag glad, men just nu är det rätt frustrerande (speciellt de återkommande påminnelserna), så jag tänkte att jag skulle dela med mig av detta ifall någon annan har samma problem.

En uppdatering: Nu verkar denna ändring ha stabiliserat sig och rekommendationen från Google är nu helt enkelt slå av de delegerade klandrarna eftersom de numera ligger direkt under kontot (se bild ovan).

Så i Kalender (f.d. iCal):
1) Öppna Kalender -> Inställningar...
2) Välj Konton i verktygsfältet.
3) Markera ditt konto i listan till vänster och klicka på fliken Delegering.
4) Kryssa ur alla delegerade kalendrar.

1
Bevaka tråden