Lösenordsproblem på TC

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 11:42

När jag i min iPhone 5 skulle lägga in lösenordet till WiFi i TC så accepterades inte det. Jag trodde att jag hade glömt lösenordet och bestämde mig nu för att ändra det.

Följde instruktion och tryckte på reset knappen 1 sek. Gick sedan Airport-verktyg och ändrade lösenord. Fine, trodde jag. MIn MBA rullar på som vanligt. Men via iPhonen accepteras inte det nya lösenordet. Vad kan det vara för fel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 16:38

Vad får du för felmeddelande i iPhone'n?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-17 17:35

Bara att dialogrutan kommer upp tom igen då lösenordet inte accepterades.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-18 16:17

Är du säker på att det var lösenordet för WiFi och inte för basstationen du ändrade? Förlåt om frågan är dum, men ibland kan lösningen vara väldigt enkel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-18 19:04
Ursprungligen av Gnulia:

Är du säker på att det var lösenordet för WiFi och inte för basstationen du ändrade? Förlåt om frågan är dum, men ibland kan lösningen vara väldigt enkel.

Hmmm, jag trodde det bara fanns ett...:"> Hur ändrar man WiFi lösenordet?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-19 07:59

Klicka på Trådlös säkerhet i Airport Utility.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-23 12:59

Nu har allt kajkat ihop... Nu får inte datorn kontakt med TC. Den har nog inte haft kontakt med varandra sedan jag ändrade lösenordet för TC. Jag ändrade alltså fel lösenord som Gnulia var inne på. Men efter ändringen hittar alltså inte datorn och TC varandra. WiFi harjag inte gjort något åt sen senast.

Jag ändrade alltså lösenord i fliken basstation. Jag får inte igång kopplingen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-24 10:59

Får inte kontakt? Kabel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-25 10:05

Har fått ordning på allt.

1. Lösenord för WiFi var som Gnulia skrev ovan. Jag visste inte att det var en särskild flik.
2. För att få kontakt med TC upptäckte jag att det krävdes att jag angav det nya lösenordet i datorn också. Den frågade ju inte om nytt lösenord så det var lite undangömt tycker jag.

1
Bevaka tråden