Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Manusförfattare avslöjar ur filmen om Jobs liv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 20:38

Intressant tanke med tre scener precis innan Jobs ska äntra scenen inför en lansering. Hoppas Aaron Sorkin gör det bra. Jag är lite kluven till Sorkin, han har gjort en hel del bra som t.ex. West Wing men samtidigt så lägger han in snubbelhumor i The Newsroom som verkligen inte behöver det. Nåja, ska inte gå händelserna i förväg här

Jag har försökt se The Newsroom och tycker den är svår att komma in i. Första avsnittet hade en monolog i början som var grym men därefter blev det mindre intressant. Får se om den fastnar vid en andra titt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-04 13:14
Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag har försökt se The Newsroom och tycker den är svår att komma in i. Första avsnittet hade en monolog i början som var grym men därefter blev det mindre intressant. Får se om den fastnar vid en andra titt.

Jag tycker den är bra men som jag skrev ovan så tycker jag Sorkin kunde göra det bättre, den snubbelhumor och klumpighet han läger in blir bara pinsam. Folk som springer in i glassdörrar och ett nyhetsankare som inte får på sig byxorna utan snubblar ut bland personalen hoppande på ett ben, det hade inte behövts. Det som jag gillar är att de väver in faktiska händelser som man kommer ihåg eftersom det ligger rätt nära i tiden.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-01-04 13:19
Ursprungligen av stile:

Jag tycker den är bra men som jag skrev ovan så tycker jag Sorkin kunde göra det bättre, den snubbelhumor och klumpighet han läger in blir bara pinsam. Folk som springer in i glassdörrar och ett nyhetsankare som inte får på sig byxorna utan snubblar ut bland personalen hoppande på ett ben, det hade inte behövts..

Tycker Newsroom är sådär trots bra skådisar men detta med snubbelhumorn etc. har Sorkin med för att sådana incidenter händer oftare än vad man kan tro på stressade nyhetsredaktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-04 13:29
Ursprungligen av Gordy:

Tycker Newsroom är sådär trots bra skådisar men detta med snubbelhumorn etc. har Sorkin med för att sådana incidenter händer oftare än vad man kan tro på stressade nyhetsredaktioner.

Absolut, visst händer det och jag hade köpt det om det gjorts på ett bättre sätt, det är de lite för överdrivna scenerna som jag vänder mig emot. Om det hade tonats ner lite hade det blivit bättre (tror jag). I The Social Network var det lite mindre av den varan så förhoppningsvis slipper vi se det i filmen om Jobs.

1
Bevaka tråden