Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes går inte att avsluta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hm, sedan ett par veckor så har ett mystiskt fenomen uppstått här.. Det går inte att avsluta iTunes :tveksam:. Inte ens tvångsavsluta. Det bara startar upp på nytt - och fort dessutom. Omstart av dator fungerar ej.

En annan bisak, som formodligen inte har något med saken att göra men, plötsligt fungerar inte Youtube i Chrome heller :mad:. Det där har hänt förr men efter omstart av program eller dator så har allt funkat. Konstigt nog fungerar inbäddade Youtube-klipp, men på självaste Youtube.com blir det bara svart och tyst när man försöker titta på något.

Och en tredje - Det lilla "alternativa" programmet Cog funkar inte heller :D. Ominstallerat flera gånger men inga filer vill längre dyka upp i spellistan. Skiverktyg tycker att datorn är helt problemfri och testade tom antivirus(!) för första gången på tusen år. Inget hittat där heller. Wazzup egentligen?

iMac 7.1 Core 2 Duo 2.4 24" Alu 10.6.8 iTunes 10.7

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-06 20:35

Hur ser det ut med en ny användare?
Installera combo-uppdateringen...

Oj, jag har faktiskt aldrig skapat några sekundära användare. Men någon gång ska väl vara den första.. Sedan vet jag inte vad du menar med "Combo-uppdateringen"?

Det är så skumt det där med Chrome, som bara saggar ner just YouTube.. för det mesta, men funkar ibland(!) Inga problem alls på Firefox.

Men nu verkar iTunes, efter ett antal omstarter, lugnat ner sig lite :). Men jag ropar inte [Hej] än.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 21:37

Du har MacOS X 10.6.8. Uppdaterat från 10.6.7? Och innan det från 10.6.6? Dessa "småuppdateringar" ersätts av en "stor" uppdatering, till 10.6.8, oavsett vilken väg du har gått tidigare. Kan alltså ersätta eventuella skadade filer i din installation.

Mac OS X: Vad är skillnaden mellan delta- och combo-uppdateringarna?

Om Mac OS X v10.6.8-uppdateringen

Ah OK, Tack!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-27 11:19

Har fått problem med iTunes iom uppdateringen till 11.1 i OS X 10.8.5. När jag kör Sveriges Radio streamat till APE så hänger sig iTunes efter en stund och måste tvångsavslutas. Kanske är det någon .plist-fil som måste kastas? Vilken i så fall? Jag vill inte att mina spellistor odyl skall försvinna.

1
Bevaka tråden