Lite besviken på PM G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 17:52

Hi Guys !
Jag fick min Power mac g4 dual 1,25ghz för ngr veckor sedan,
och eftersom mitt rum är ganska tyst och jag jobbar med musikproduktion är det ganska viktigt att datorn är tyst, men jag upplever ljudet som högt ( har nyligen varit hos apple support och de fick byta nätaggregatet men det gjorde ingen som helst skillnad, han tyckte att den var ganska tyst men...).

Jag börjar fundera på den nya Power mac G5 1,8GHZ,

Frågan är, är det värt att sälja min nuvarande och köpa denna model istället, jag är väldigt tacksam för ngr förslag

Thanks again.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-24 23:02

Nya G5 modeller är VÄLDIGT tyst.
Det passar dej bra.
Gå till någon butik, eftersom flesta har redan fått hem demo G5.
Jag själv är imponerat, hela paketet är byggd bara för att få tyst dator, tillbaka till berömda CUBEN !

• Oregistrerad
  • 2003-09-24 23:09

Du kanske kan knåpa ihop en ljudhuv?

Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
Hi Guys !
Jag fick min Power mac g4 dual 1,25ghz för ngr veckor sedan,
och eftersom mitt rum är ganska tyst och jag jobbar med musikproduktion är det ganska viktigt att datorn är tyst, men jag upplever ljudet som högt ( har nyligen varit hos apple support och de fick byta nätaggregatet men det gjorde ingen som helst skillnad, han tyckte att den var ganska tyst men...).

Jag börjar fundera på den nya Power mac G5 1,8GHZ,

Frågan är, är det värt att sälja min nuvarande och köpa denna model istället, jag är väldigt tacksam för ngr förslag

Thanks again.

Har också en så, och det surrar och tickar om fläktarna. Jag förstår dig precis!
Men jag tittade idag i macotekets katalog. På första uppslaget längst ner annonseras ett fläktpaket Verax M10+M11. Vad jag läst i andra trådar här så funkar det ypperligt. Det är bara priset som får mig att tveka 2495.- + mums för Ringholm
Det är lite drygt 3000.-

Känner på mig att jag kommer att köpa det så småningom. För dig måste det vara en klart bättre affär än att sälja och köpa nytt.;)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-24 23:41

Ombyggnad kan orsaka att garanti inte gäller, speciellt om kunden har skaffat Apple Care.
Jag förstår att det blir stort prisskillnad om man säljer G4 och köper G5.
Men när man JOBBAR med dator är priset inte så stort roll. Man vill tjäna pengar hela tiden och att G5 inte stör i studion.
Men det är upp till var och en att bedöma sina situation och är bäst på att lösa problemet

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-09-25 00:20

Kom ihåg att G5 är en ny modell på flera sätt en ett.
Om du har speciella kort i datorn är det inte hundra att dom kommer att fungera.
Vänta hellre lite innan om du inte kan få besked från kortleverantören att det ska fungera.

1
Bevaka tråden