Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Primära icloud konto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-03 15:52

Hej
Jag är lite nybörjare inom mac-världen och jag har stött på ett problem med icloud som jag inte kan klura ut ensam.

Jag har en macbook pro och en iphone.

Jag försöker nu få detta att fungera med icloud så de synkroniserar med varandra på alla sätt och vis.

När jag på min macbook ska ställa in alla inställningar för icloud så får jag beskedet att den kontot jag anger inte är det primära icloud-kontot, vilket hindrar att använda icloud fullt ut.
Jag kan, förmodligen på grund av okunnighet, ha skapat ett annat konto tidigare, men jag har ingen susning om var jag ska hitta det eller hur jag ska kunna ta bort det.
Jag vill ju kunna ange mitt icloud-konto som primärt konto.

Därför vänder jag mig nu till expertisen och hoppas ni har överinseende med en nybörjare.

Vänligen
gorwal

Ursprungligen av gorwal:

Hej
Jag är lite nybörjare inom mac-världen och jag har stött på ett problem med icloud som jag inte kan klura ut ensam.

Jag har en macbook pro och en iphone.

Jag försöker nu få detta att fungera med icloud så de synkroniserar med varandra på alla sätt och vis.

När jag på min macbook ska ställa in alla inställningar för icloud så får jag beskedet att den kontot jag anger inte är det primära icloud-kontot, vilket hindrar att använda icloud fullt ut.
Jag kan, förmodligen på grund av okunnighet, ha skapat ett annat konto tidigare, men jag har ingen susning om var jag ska hitta det eller hur jag ska kunna ta bort det.
Jag vill ju kunna ange mitt icloud-konto som primärt konto.

Därför vänder jag mig nu till expertisen och hoppas ni har överinseende med en nybörjare.

Vänligen
gorwal