Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Primära icloud konto

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-03 15:52

Hej
Jag är lite nybörjare inom mac-världen och jag har stött på ett problem med icloud som jag inte kan klura ut ensam.

Jag har en macbook pro och en iphone.

Jag försöker nu få detta att fungera med icloud så de synkroniserar med varandra på alla sätt och vis.

När jag på min macbook ska ställa in alla inställningar för icloud så får jag beskedet att den kontot jag anger inte är det primära icloud-kontot, vilket hindrar att använda icloud fullt ut.
Jag kan, förmodligen på grund av okunnighet, ha skapat ett annat konto tidigare, men jag har ingen susning om var jag ska hitta det eller hur jag ska kunna ta bort det.
Jag vill ju kunna ange mitt icloud-konto som primärt konto.

Därför vänder jag mig nu till expertisen och hoppas ni har överinseende med en nybörjare.

Vänligen
gorwal

Ursprungligen av gorwal:

Hej
Jag är lite nybörjare inom mac-världen och jag har stött på ett problem med icloud som jag inte kan klura ut ensam.

Jag har en macbook pro och en iphone.

Jag försöker nu få detta att fungera med icloud så de synkroniserar med varandra på alla sätt och vis.

När jag på min macbook ska ställa in alla inställningar för icloud så får jag beskedet att den kontot jag anger inte är det primära icloud-kontot, vilket hindrar att använda icloud fullt ut.
Jag kan, förmodligen på grund av okunnighet, ha skapat ett annat konto tidigare, men jag har ingen susning om var jag ska hitta det eller hur jag ska kunna ta bort det.
Jag vill ju kunna ange mitt icloud-konto som primärt konto.

Därför vänder jag mig nu till expertisen och hoppas ni har överinseende med en nybörjare.

Vänligen
gorwal

Primärt iCloud-konto? Finns bara 1 sort. Exakt vad är det för meddelande du får?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-03 22:53

Systeminställningar/Epost, kontakter, kalendrar visar att jag är inloggad med det konto jag använder. När jag markerar det konto så står det "Detta är inte ditt primära konto"
"Bokmärken, bildström osv kan bara användas på ditt primära konto"

Hoppas jag förklarat mig tydligt.

Tacksam för förslag på vad jag gjort för fel och hur jag åtgärdar det.

gorwal

Har du samma konto inloggat i iPhonen som på Macen? I iPhonen går du till Inställningar -> iCloud, så ser du under Konto vilket iCloudkonto du är inloggad med. På Macen går du till Systeminställningar -> iCloud och trycker på Kontodetaljer. Då ska det vara samma Apple-ID/iCloudkonto. Är det samma på bägge ställena?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-04 07:29
Ursprungligen av suddgummi:

Har du samma konto inloggat i iPhonen som på Macen? I iPhonen går du till Inställningar -> iCloud, så ser du under Konto vilket iCloudkonto du är inloggad med. På Macen går du till Systeminställningar -> iCloud och trycker på Kontodetaljer. Då ska det vara samma Apple-ID/iCloudkonto. Är det samma på bägge ställena?

Ja, i iPhone har jag ett konto. Då jag loggar in i Mac iCloud får jag beskedet att det inte är det primära kontot. Om jag vill göra kontot i Mac primärt måste jag radera kontot från "E-post, kontakter...." och sedan logga in igen.
Hur raderar jag kontot? Jag kan bara ta bort bockarna i Mail, kontakter osv. Kontot ligger kvar i sidofältet, lite gråare

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-04 00:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-04 07:31
Ursprungligen av joakimo:

Jag har tittad där men blir inte klok på hur man raderar ett konto där. Jag kan bara bocka av funktionerna. Kontot ligger kvar i sidofältet, fast gråad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-04 07:46

Tack för hjälpen. Plötsligt hittade jag knappen för att radera konton i systeminställninga/e-post, kalendrar osv och då gick det att skapa nytt och logga in på mitt primära konto. Tänk så enkelt, men ändå så svårt

1
Bevaka tråden