Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken bildskärm till "nya" (late 2012) Mac mini

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hforsling:

Appp appp....nu behöver du inte hetsa upp dig ) Jag har ändrat prisbilden lite över natten. Kan lika bra satsa på stort när jag väl är igång. Förstår ff inte varför TB är så mycket bättre än Displayport, förklara tack!

Skärmarna kostar ju som Jesper förklarat lika mycket. Fördelen med TB är att du även kan få över USB, FireWire, Ethernet och annat i kabeln. Fler ingångar till samma pris som inga ingångar är väl inget att våndas över...? Förstår inte riktigt hur du resonerar...

Ursprungligen av hforsling:

...förklara tack!

Vad är det som är så svårt att förstå?

De kostar lika mycket. Den ena ger fördelar i form av fler portar. Och så länge vi pratar om datorer med Thunderbolt, så ger den andra inga fördelar alls.

Den gamla finns bara kvar i sortimentet för att man ska kunna köpa skärm till äldre icke-Thunderbolt-datorer.

Nu har jag sagt i princip samma sak tre gånger, och Capeman har också bidragit med samma budskap. Nu släpper jag den här tråden.

Senast redigerat 2012-10-31 23:26

Om man någon gång vill koppla in något annat än sin Mac till sin skärm så kanske inte en Apple-skärm med TB är det bästa valet.

  • Medlem
  • 2012-11-02 06:14
Ursprungligen av keptang:

Om man någon gång vill koppla in något annat än sin Mac till sin skärm så kanske inte en Apple-skärm med TB är det bästa valet.

Hur skulle ens det kunna komma på fråga? Du menar att man kan drabbas av sinnesförvirring och gå tillbaka till PC?
Kommer det någon till mitt hem med en PC får de allt hålla med egen skärm!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-02 10:16
Ursprungligen av Dalle:

Hur skulle ens det kunna komma på fråga? Du menar att man kan drabbas av sinnesförvirring och gå tillbaka till PC?
Kommer det någon till mitt hem med en PC får de allt hålla med egen skärm!

Det kan ju vara en äldre Mac utan Thunderbolt också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-02 09:02

Finns det någon annan skärm än TBD som tillåter att du kopplar in en laptop till skärmen och använder tangentbord och mus kopplade till skärmen? Jag har tänkt att min mac mini och min frus MBAir ska samsas om skärmen, så för mig är det en viktig funktion som jag misstänker att jag inte kan få med någon annan skärm, men jag är som ni märker inte säker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 11:10
Ursprungligen av pfant:

Finns det någon annan skärm än TBD som tillåter att du kopplar in en laptop till skärmen och använder tangentbord och mus kopplade till skärmen? Jag har tänkt att min mac mini och min frus MBAir ska samsas om skärmen, så för mig är det en viktig funktion som jag misstänker att jag inte kan få med någon annan skärm, men jag är som ni märker inte säker.

De flesta skärmar har en USB-hubb som borde lösa det. TBD har en Thunderboltkabel för display+ usb-enheter och en laddkabel med Magsafe.

Men en annan skärm blir det displaykabel, usbkabel till skärmen och en separat laddkabel.

Var och fluktade på en TB skärm på MediaMarkt igår. Kärlek vid första ögonkastet vågar jag påstå. Aningen glossy men det kan jag stå ut med. En sån blir det nog. Åker väl på att köpa nytt skrivbord också..=(

Borde komma en ny skärm innan årets slut.
Betydligt bättre om man kollar på Imacen

Ursprungligen av Antonic:

Borde komma en ny skärm innan årets slut.
Betydligt bättre om man kollar på Imacen

iMacen med dess tunna design är inget för mig...

Ursprungligen av hforsling:

iMacen med dess tunna design är inget för mig...

Felformulering,
skärmen som sitter på imacen ska vara betydligt bättre.

  • Medlem
  • 2012-11-04 00:38
Ursprungligen av Antonic:

Borde komma en ny skärm innan årets slut.

Vad är det som tyder på detta? TB-display är inte så vansinnigt gammal i nuvarande utförande.
Slå till på en TB-display! Jag har en till min Mini från 2011, en sak ångrar jag dock... Att jag inte köpte den tidigare. När du blivit van med denna skärm kommer du aldrig vilja ha en billig PC-skärm igen.

Ursprungligen av Dalle:

Vad är det som tyder på detta? TB-display är inte så vansinnigt gammal i nuvarande utförande.
Slå till på en TB-display! Jag har en till min Mini från 2011, en sak ångrar jag dock... Att jag inte köpte den tidigare. När du blivit van med denna skärm kommer du aldrig vilja ha en billig PC-skärm igen.

1. Skärmen har varit med ett tag. Första versionen kom Juli 2010 sedan kom en med TB men samma skärm.
2. Kunna sälja flera skärmar till dom som köper nya 27",
3. Skippa köpa in olika skärmar, kan dom köpa in flera av samma desto bättre.
4. Förnya designen även på skärmarna

Dom jag kom på bara sådär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-04 09:57

Frågan är vad som begränsar tillgången på nya iMac.

27" iMac kommer inte förrän i december, är det skärmarna som är flaskhalsen tror jag all produktion går till iMac och inte till en ny TBD.

Men på längre sikt är det troligt att iMac-2012-skärmen kommer som separat skärm (om den ersätter nuvarande blanka TBD eller kompletterar den är en annan fråga).

Det blev en TB display after all. Stackars plånbok. Men jag tror det är väl spenderade pengar. Dock funderar jag på en sak. Såg på min beställning att den är "Återkallad - ersatt med en ny produkt"

Alltså från ursprungliga Apple Thunderbolt Display (27 tum) till Apple Thunderbolt Display-Zee. Någon som vet något om det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-10 10:53

Spännande. Blir det en ny modell som inte är högblank blir jag avundsjuk här med min nyinköpta Samsung S27A850T. Fast än så länge är den fin.

Ursprungligen av oskard:

Blir det en ny modell som inte är högblank

Kommer inte att hända.

Ursprungligen av oskard:

Spännande. Blir det en ny modell som inte är högblank blir jag avundsjuk här med min nyinköpta Samsung S27A850T. Fast än så länge är den fin.

Googlade lite och hittar bara nåra ryska sidor. Där har den modellbeteckningen MC914ZE/A (NEWEST VERSION) .... Den förra hade väl beteckningen MC914LL/A. Går inte att utläsa vad skillnaden skulle vara. Har dock svårt att dem bara skulle göra den non-glare bara så där utan att det ens står på Apples sida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-10 18:25

Varför inte? Det är väl troligt att TB-skärmarna på sikt blir lika som nya iMac-skärmarna? Men av rena logistikskäl tror jag det dröjer ett tag.

Ursprungligen av oskard:

Varför inte? Det är väl troligt att TB-skärmarna på sikt blir lika som nya iMac-skärmarna? Men av rena logistikskäl tror jag det dröjer ett tag.

Aha, du menar så. Jag tog av någon anledning för givet att du pratade om en helmatt skärm... :">

Så fort de börjar laminera skärmen mot glaset bör de bli lika svagt reflekterande som iMac och MBPr.

Bevaka tråden