Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lions flyttassistent hittar ej TM-backup

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-30 17:21

Finns gott om info på nätet för hur man ska återskapa sin säkerhetskopia men noll info om fallet är att det inte funkar.

Har en Time machine-backup som gjordes i ML. Har nu en ny disk med endast ML inlagt. Varken flyttassistenten eller att "återskapa systemet från en time machine säkerhetskopia" i diskverktyg vill hitta säkerhetskopian. Backupen med filerna finns kvar på den externa disken och hittas på en gång i Finder. Filerna hittas även i Time machine programmet där man kan återskapa fil för fil.

Jag vill ju återskapa mina gamla användare och inställningar! Några förslag? Jag har testat med olika kortnamn och användare och samma namn som jag hade innan med den gamla disken. Har även testat med olika uppdateringar av MT. Samma resultat, en ring som snurrar utan att hitta någonting...

Hur återställer jag datorn på bästa sätt om Flyttassistenten vägrar funka?

  • Medlem
  • 2013-03-29 00:59
Ursprungligen av erksnk:

Finns gott om info på nätet för hur man ska återskapa sin säkerhetskopia men noll info om fallet är att det inte funkar.

Har en Time machine-backup som gjordes i ML. Har nu en ny disk med endast ML inlagt. Varken flyttassistenten eller att "återskapa systemet från en time machine säkerhetskopia" i diskverktyg vill hitta säkerhetskopian. Backupen med filerna finns kvar på den externa disken och hittas på en gång i Finder. Filerna hittas även i Time machine programmet där man kan återskapa fil för fil.

Jag vill ju återskapa mina gamla användare och inställningar! Några förslag? Jag har testat med olika kortnamn och användare och samma namn som jag hade innan med den gamla disken. Har även testat med olika uppdateringar av MT. Samma resultat, en ring som snurrar utan att hitta någonting...

Hur återställer jag datorn på bästa sätt om Flyttassistenten vägrar funka?

Hej,
Har du testat att återställa direkt från recovery mode?
Ber om ursäkt om du har gjort det redan, fick intrycket av att du inte har försökt det i ditt inlägg, utom att du endast har försökt när du väl är inne i OS X så att säga.

Dvs du startar upp datorn och håller inne cmd+r.

en artikel som förklarar hur man gör:
http://support.apple.com/kb/PH11192

1
Bevaka tråden