Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iCal med Android?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-10-29 13:58

Min fru har Androidtelefon och idag upptäckte jag att hon inte har någon användbar kalender med sig ute, eftersom hon bokar allt i iCal på datorn (Powerbook)

Finns det någon kalender till Android som kan synka med iCal på Powerbook? Jag som är van vid iCal i samarbete med iPhone tycker det verkar väldigt osmidigt att bara ha kalender i datorn, och inte kunna se när man är på språng.

Jag vet inte om frågan är Off Topic för att den inkluderar Android, men det är ju delvis OnTopic för att det är iCal.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-29 15:01

Vet inte hur det är i en såpass gammal dator, men går det inte att synca ical med google-kontot?

Varför använder hon inte sitt Google-konto, som hon måste ha i sin Android, för att lägga in kalendrar i iCal?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-30 21:48

www.icloud.com funkar ju också, om hon har uppkoppling.

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-10-31 22:01

Ja det finns både uppkoppling och googlekonto. Hon hade inget googlekonto förut, men när vi satte upp hennes Androidlur kom jag nu ihåg att jag blev tvungen att fixa ett åt henne.

Kan man alltså synka Android mot iCloud?.

Dessutom har jag kommit ihåg en annan lösning. Hon väntar på att få en iPad av kommunen (Hon sitter i kommunfullmäktige) Om den nån gång behagar dyka upp så löser sig problemet den vägen. Men det verkar dröja. Funkar det förresten att synka paddan mot en så gammal Mac? Jag tror den har OSX 10.4.

Ursprungligen av smarkebo:

Ja det finns både uppkoppling och googlekonto. Hon hade inget googlekonto förut, men när vi satte upp hennes Androidlur kom jag nu ihåg att jag blev tvungen att fixa ett åt henne.

Kan man alltså synka Android mot iCloud?.

Det går alltså utmärkt att använda Google Calendar-kontot även i iCal/Kalender (vilket då synkar automagiskt på liknande sätt som Icloud, grovt förenklat). Det går också (relativt) enkelt att flytta över alla händelser från en vanlig kalender till ett google kalender-konto.

1
Bevaka tråden