Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommando för att byta skärm bilden visas på

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-28 22:21

Hejsan!

Jag har inte haft min macbook så länge så jag är inte jättevass på mac's OS. Det jag undrar är om det finns nåt kortkommando för att byta skärm som bild visas på, som det finns i windows. Anledningen till att jag frågar är att jag har min dator i ett annat rum än min tv, och varje gång jag ska visa bilden på tv'n måste jag gå in i rummet och dra den vita "bar'en" till andra skärmen. Jag vet att jag kan köra skärmdubblering, men det vill jag inte då jag har olika upplösning på skärmarna, eller finns det nåt annat smidigt sätt att lösa detta på som jag har missat.
tacksam för hjälp

  • Medlem
  • 2012-10-28 22:31

Med Secondbar får du menylisten på båda skärmarna. Fungerar ganska bra.

Beroende på vilket program du kör för att visa tex film så kan det finnas inställningar för att bestämma vilken skärm som ska vara "fullscreen"-skärm.

Jag har min imac ansluten till min tv m hdmi. Jag kör vlc i vilket jag ställt in att tv'n ska vara för fullskärm så då behöver jag bara trycka ner kringla+F för att få fullskärm på tv'n. På så vis behöver jag inte dra över menyraden. Om du har iPhone eller iPad kan du också använda någon fjärrkontrollsapp för att styra videovisningen utan att du behöver springa mellan rummen

1
Bevaka tråden