Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Obegriplig uppdatering av iPod nano

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-26 15:58

iPod nano borde have WiFi och möjlighet att synka musik trådlöst. Kanske rent av installera iOS-program likt Spotify och även där ta med sig musik i offline-läget. Då skulle den kännas mer som en "iPod" för 2010-talet.

Citat:

...detta är ungefär som en väldigt liten, väldigt stympad och väldigt otillgänglig iPhone eller iPod touch, och den närmaste jämförelsen vi kan göra är en iPad mini med en enda lagringsstorlek, inget wifi och inget stöd för mobila nätverk som 3g eller lte, och utan stöd för App store.

Det finns väl ett ord som sammanfattar det ni famlar efter här? iPod.

Ursprungligen av Mutant:

Det finns väl ett ord som sammanfattar det ni famlar efter här? iPod.

Touche!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-27 13:59
Ursprungligen av Mutant:

Det finns väl ett ord som sammanfattar det ni famlar efter här? iPod.

Precis, och vad ska man med en sån till numera?

Ursprungligen av raubas:

Precis, och vad ska man med en sån till numera?

Nej, nu när "alla" har en iPhone så känns ju iPod som en ganska föråldrad och onödig produkt. Tyckte bara det var lite lustigt att de skrev artikeln som om de aldrig hört talas om iPod tidigare.

Ursprungligen av Mutant:

Nej, nu när "alla" har en iPhone så känns ju iPod som en ganska föråldrad och onödig produkt. Tyckte bara det var lite lustigt att de skrev artikeln som om de aldrig hört talas om iPod tidigare.

Det finns givetvis en stor marknad för ipod fortfarande. Det finns situationer då man hellre vill ha ipod än en smartphone. Ett exempel är att de flesta jag känner som tränar har någon av de mindre ipoddarna. Hur man än vrider och vänder på det blir det inte behagligt att ha en smartphone med sig när man är på gymmet eller när man är ute och springer eller cyklar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-28 11:35
Ursprungligen av PeeMaN:

Det finns givetvis en stor marknad för ipod fortfarande. Det finns situationer då man hellre vill ha ipod än en smartphone. Ett exempel är att de flesta jag känner som tränar har någon av de mindre ipoddarna. Hur man än vrider och vänder på det blir det inte behagligt att ha en smartphone med sig när man är på gymmet eller när man är ute och springer eller cyklar.

Exakt. Däremot borde apple kunna uppdatera iPod för 2010-talet.

- WiFi och offline synk av musik till ett inte allt för blodigt pris.

Du får man inget av detta men en tämligen saftig prislapp ändå. Men säljer gör de och en marknad för dem finns definitivt. Dock tror jag man kan innovera även här.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det finns givetvis en stor marknad för ipod fortfarande. Det finns situationer då man hellre vill ha ipod än en smartphone. Ett exempel är att de flesta jag känner som tränar har någon av de mindre ipoddarna. Hur man än vrider och vänder på det blir det inte behagligt att ha en smartphone med sig när man är på gymmet eller när man är ute och springer eller cyklar.

Exakt! Ingen vill väl utsätta en telefon för sådär en 6000 spänn för svettdöden, ganska många vill heller inte ha en klunsig telefon på armen och man vill inte bli uppringd när pulsen passerar 180. Jag misstänker därför att de som inte förstår poängen med Nano hör till den mer stillasittande delen av befolkningen.

Själv tycker jag den nya verkar vara riktigt lyckad, touch-Nanon utan hemknapp är faktiskt inte särskilt smidig att använda. Avsaknaden av clipsfäste känns lite konstig bara, men det kanske finns som tredjepartstillbehör?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-10-28 15:12
Ursprungligen av PeeMaN:

Hur man än vrider och vänder på det blir det inte behagligt att ha en smartphone med sig när man är på gymmet eller när man är ute och springer eller cyklar.

Jag är ute och cyklar ofta och långt (?), 5-10 mil ungefär, och lägger min iPhone i cykeltröjans ryggficka, det har aldrig varit några problem med det. På vilket sätt skulle en iPod vara bättre för mig?

Löpning vet jag inget om, men jag ser dagligen folk som har sin iPhone i hållare runt överarmen.

Ursprungligen av Mija:

Jag är ute och cyklar ofta och långt (?), 5-10 mil ungefär, och lägger min iPhone i cykeltröjans ryggficka, det har aldrig varit några problem med det. På vilket sätt skulle en iPod vara bättre för mig?

Löpning vet jag inget om, men jag ser dagligen folk som har sin iPhone i hållare runt överarmen.

Well, nu är inte jag någon elitcyklare, men jag vet att polarna som håller på med ironman och sånt säger att en telefon är otänkbar då den är otymplig och väger för mycket.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-10-28 17:38
Ursprungligen av PeeMaN:

Well, nu är inte jag någon elitcyklare, men jag vet att polarna som håller på med ironman och sånt säger att en telefon är otänkbar då den är otymplig och väger för mycket.

Det ingår simning i ironman, det är kanske inte helt lämplig med en iPhone då, inte ens en iPod. Att ens hålla på att trassla med hörlurar verkar jättetokigt i en sport där man växlar mellan simning cykel och löpning. Men det tror jag folk reder ut själv utan att man behöver tala om för dom.

När jag cyklar vill jag ha iPhone med mig så jag kan ringa efter hjälp när jag står ute bondvischan med haveri på cykeln eller kroppen. Men det har aldrig hänt än.

Jag använder en iPod Classic 160GB hemma. Har tidigare kört AirPort Express i många år men fick en idé om att kunna spela musik utan att ha datorn på... Den iPoden känns ju däremot gammal idag, gränssnittet laggar och man vill ha touch. Men det är för lite lagringsutrymme i de moderna poddarna...

Är ni ute och springer och cyklar utan er mobil???
Endast vid vattenaktiviteter är det okej att lämna mobilen förstår ni väll (ja och helst inte så långt ifrån vattnet).
Tänk t.ex. om jobbet behöver nå en, ja eller om man blir tvungen att panikuppdatera Facebook om något skulle hända!

Ursprungligen av Chaosstar:

Tänk t.ex. om jobbet behöver nå en, ja eller om man blir tvungen att panikuppdatera Facebook om något skulle hända!

Om jobbet kräver att man skall svara i telefon efter arbetstid kallas det jour och är något man skall ha ekonomisk ersättning för. Sen att man kanske inte skiter i att svara om man ser att de ringer, det är en annan sak.

Jag är långt ifrån en elitidrottare, men springer ändå flera mil i veckan. Med en iPhone, utan problem. Smidigt sätt att hålla koll på hastigheter, distanser etc. Och med DnD-funktionen slipper man bli störd av telefon eller SMS.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-28 23:30

Nu är vi ju alla olika. En del tycker det är OK att springa/cykla med en iPhone, en del vill ha en iPod. Låter sunt båda två.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-30 11:54

Man kan ju vara timanställd också.... mer beroende av telefonen då.

1
Bevaka tråden