Ställa in användarnummer vid utskrift

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Påträffat ett nytt problem som jag aldrig någonsin har tvingats hantera. När jag ska till skrivaren på kontoret så verkar det som att den vill ha ett användarnummer för att tillåta utskrift. Det räcker alltså inte med att lägga till den över nätverket. Hur fixar man detta i OS X 10.8?

I Windows finns en flik som heter "Jobbhantering" där sådant kan anges vid utskrift.

Skrivaren är en Sharp MX-2610N.

Ursprungligen av maskh:

Påträffat ett nytt problem som jag aldrig någonsin har tvingats hantera. När jag ska till skrivaren på kontoret så verkar det som att den vill ha ett användarnummer för att tillåta utskrift. Det räcker alltså inte med att lägga till den över nätverket. Hur fixar man detta i OS X 10.8?

I Windows finns en flik som heter "Jobbhantering" där sådant kan anges vid utskrift.

Skrivaren är en Sharp MX-2610N.

Vi har en MX-3110N. Har inte stött på något sådant.

Edit: Hittade det här i utskrifts-dialogen. Är det detta du söker?

Exakt. Hittade det alldeles efteråt att jag skapat tråden!

Tack iaf!

1
Bevaka tråden