Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar CD för installation av Windows

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-13 22:40

Hej!

Jag saknar min CD innehållande alla drivrutiner när jag skall installera Windows 7 på min iMac. Hur går jag tillväga? Finns det något sätt att lägga över drivrutinerna på en USB eller liknande?

Tack i förhand

I senare versioner av OS X så kan du välja att ladda ner senaste BootCamp-drivrutinerna i BootCamp Assistant, då får du också välja om du vill bränna dem på en skiva alt. spara dem på en extern disk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-13 22:50
Ursprungligen av Hartner_X:

I senare versioner av OS X så kan du välja att ladda ner senaste BootCamp-drivrutinerna i BootCamp Assistant, då får du också välja om du vill bränna dem på en skiva alt. spara dem på en extern disk.

Tack så mycket för tipset! Däremot så står det att den inte kan kontakta apples-uppdateringsservrar (eller liknande). Som det stått rätt länge nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-13 23:58
Ursprungligen av VPN:

Tack så mycket för tipset! Däremot så står det att den inte kan kontakta apples-uppdateringsservrar (eller liknande). Som det stått rätt länge nu.

Det har det stått i ett år eller nåt.

Hade inga problem med det när jag laddade ner drivrutinerna för c:a 1 månad sedan, fast det gick inte speciellt fort att få ner det heller.

Du bör kunna hitta rätt drivrutinspaket här. Om kör nVidia eller AMD/ATi-grafik bör du efter installation av BootCamp-drivrutinerna ladda ner senaste från nVidia eller AMD, för de Apple skickar med är extremt utdaterade och rent skräp.

1
Bevaka tråden