InD CS5: Hur få text att flöda över i början av stycket?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-10-10 13:45

Jag vill att text i en ram ska flöda över "i början", dvs till vänster, om ramens storlek förändras så att texten inte får plats.
Jag har för mig att jag har gjort det förr med vanliga formatinställningar, men nu lyckas jag inte återskapa det.
Jag funderade lite nu på att göra texten "arabisk", men jag kan inte välja det som språk i min InDesign, om det ens hade hjälp.

Det enda sättet (som jag känner till) att få text att hänga över på vänster sida är det gamla knepet med att infoga ett whitespace-tecken och sedan använda negativ kerning mellan det och nästa tecken. Det kanske skulle kunna gå att uppnå med en punktlista och kapslade format, där det kapslade formatet har denna negativa kerning.

I övrigt kan jag bara föreställa mig metoder som bygger på att man bryter ut det till flera ramar, t.ex förankrade objekt, länkade ramar, spänn över spalter etc.

Kan du backa ett steg och säga vad det är du egentligen vill uppnå så kanske det går att tänka utanför ramarna (ha ha) om hur det skulle kunna uppnås?

1
Bevaka tråden