Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kollade windowserver i Aktivitetskontroll och fann detta????

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Analysis of sampling WindowServer (pid 99) every 1 millisecond
Process: WindowServer [99]
Path: /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/CoreGraphics.framework/Versions/A/Resources/WindowServer
Load Address: 0x106af5000
Identifier: WindowServer
Version: ??? (???)
Code Type: X86-64 (Native)
Parent Process: launchd [1]

Date/Time: 2012-10-08 13:52:30.181 +0200
OS Version: Mac OS X 10.7.5 (11G56)
Report Version: 7

Jag gick vidare och sökte på "0x106af5000"

jag fann:
loginwindow_2012-05-16-004242_localhost - Text
codepaste.ru/10486/ - Översätt den här sidan
16 May 2012 – 0x106af5000 - 0x106ba8fff com.apple.CoreText (220.11.0 - ???) <0322442E- 0530-37E8-A7D6-AEFD909F0AFE> ...

"codepaste.ru" ???????
#My code sucks but I don't give a fuck

Vad innebär detta????
Delat minne 1 Eb exobyte det är mycket

mvh

H

Jag fattar inte riktigt vad det är du vill ha svar på eller framförallt varför du postar detta? Vart hittar du det om 1Eb?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag fattar inte riktigt vad det är du vill ha svar på eller framförallt varför du postar detta? Vart hittar du det om 1Eb?

I Aktivitetskontroll /Granska/ Minne/ Delad Minnesstorlek: varierar mellan 216 K och 16 EB

Anledningen till att jag frågade var att datorn betett sig konstigt
och alla skriverier om hackare som rotar runt i världen och codepaste.ru är väl inget som man förväntar sig när man använder en mac eller????
Jag ville bara höra om nån vet nåt om något av det som jag nämnde, sorry om det verkar förvirrat

H

Ursprungligen av meharryhojo:

I Aktivitetskontroll /Granska/ Minne/ Delad Minnesstorlek: varierar mellan 216 K och 16 EB

Så ser det hos mig också - men inte går det långsamt eller beter sig onormalt på något vis.
Windowserver hör till launchd nere i roten någonstans, dvs djupt ner i systemet. Skall nog vara så. Inte är det någon hacker som håller på och meckar inne i din burk iaf.

Vad är det som är konstigt i din mac, då? Slö? Kraschar?
Är hårddisken knökfull? Någon aktivitet som pågår i bakgrunden? Indexerar Spotlight din hårddisk?

Slö var den. Nu har jag installerat 10.8.2 och det verkar som det ser likadant ut i Aktivitetskontroll bara en annan kod i "loadadress" denna ger inga träff när man söker på den som den gamla vilken ledde till "codepaste.ru"
Troligen var det ett piratos. Det är inte min maskin. Har rensat hårddisken oxå så jag avvaktar. Tack för respons

Hackintosh? Piratkopierad OS X?

För lite RAM?

För att få mer och bättre hjälp får du se till att ge mer bakgrundsinfo (vilken maskin det handlar om, RAM-storlek, HD/SSD, har du testat med nyskapat användarkonto? Osv osv). Annars blir det bara lösa gissningar man kan kasta fram.

1
Bevaka tråden