Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att dela på iCal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-10-08 12:21

Säkert ett enkelt problem, men jag har kört fast ändå. Jag och min fru har var sitt användarkonto på samma dator och var sitt lösenord för inloggning. Vi vill gärna dela på samma kalender i iCal, men skapar man en gemensam kalender i det ena användarkontot så kommer man ju inte automatiskt åt den från det andra kontot. Hur göra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-08 12:22

Enklast är väl att skapa en kalender i iCloud som man sedan väljer att dela med sig av, i ditt fall till din fru. Då får hon en inbjudan till att dela denna kalender som hon då accepterar, vilket gör att den syns i hennes vy.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-10-08 12:27

Jag tackar, och noterar! Men det känns lite som en omväg. Det är ju i all fall samma dator vi snackar om. Finns det verkligen inget lättare sätt?

Ursprungligen av SOlo:

Jag tackar, och noterar! Men det känns lite som en omväg. Det är ju i all fall samma dator vi snackar om. Finns det verkligen inget lättare sätt?

Mig veterligen, nej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-08 13:15
Ursprungligen av SOlo:

Jag tackar, och noterar! Men det känns lite som en omväg. Det är ju i all fall samma dator vi snackar om. Finns det verkligen inget lättare sätt?

SOlo,

Tänk utanför boxen (Maccen)...

Har Ni iPhone (eller annan smart telefon, ja då kan Ni med lätthet ha samma kalender i Er(a) telefoner, å på så sätt göra den delade kalendern ännu mer användbar!!

Lycka till...!!

1
Bevaka tråden