Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så migrerar du till iPhone 5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stämmer det verkligen att all applikationsdata backas upp till iCloud? Jag har för mig att jag har tappat hur långt jag kommit i t.ex. Contre Jour och Plants vs. Zombies när jag återställt från iCloud-backup.

Ursprungligen av morberg:

Stämmer det verkligen att all applikationsdata backas upp till iCloud? Jag har för mig att jag har tappat hur långt jag kommit i t.ex. Contre Jour och Plants vs. Zombies när jag återställt från iCloud-backup.

Ja det säkerhetskopieras.

Ursprungligen av morberg:

Stämmer det verkligen att all applikationsdata backas upp till iCloud? Jag har för mig att jag har tappat hur långt jag kommit i t.ex. Contre Jour och Plants vs. Zombies när jag återställt från iCloud-backup.

Jag skulle nog vilja påstå att det beror på applikationen. Jag har varit med om återställningar från iCloud där jag har fått med mig en del men annat gått förlorat. Kan inte komma på något specifikt exempel just nu, men minns att jag svurit långa ramsor vid något tillfälle.

Började en återställning till Iclouds backupen men det skulle ta 1-2 timmar så jag avbröt, gjorde en backup till datorn och återställer via Itunes istället. Det går snabbare och jag behöver telefonen om ca 1 timme så jag ville inte ta några chanser:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Började en återställning till Iclouds backupen men det skulle ta 1-2 timmar så jag avbröt, gjorde en backup till datorn och återställer via Itunes istället. Det går snabbare och jag behöver telefonen om ca 1 timme så jag ville inte ta några chanser:)

PLUS att man slipper betala för det extra iCloud utrymme som behövs för en säk-kopiering! STOR tavla av apple att ta betalt för mer än 5GB när man å andra sidan pratar vitt & brett om att klippa navelsträngen till pc:n - detta beslut går stick i stäv mot denna vision. Jo, det kostar väl för apple men dom har råd.

Ursprungligen av iGroucho:

PLUS att man slipper betala för det extra iCloud utrymme som behövs för en säk-kopiering! STOR tavla av apple att ta betalt för mer än 5GB när man å andra sidan pratar vitt & brett om att klippa navelsträngen till pc:n - detta beslut går stick i stäv mot denna vision. Jo, det kostar väl för apple men dom har råd.

Det är ganska lätt att dra ner på storleken på iCloud-backupen. Det som ofta tar stor plats där är kamerarullen. Se till att plocka ur alla bilder därifrån. Då blir backupen mycket mindre. Övrigt som säkerhetskopieras till iCloud är egentligen bara inställningar och app-data. All musik, bilder etc synkas via iTunes.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-05 10:41

Men om man har en iPhone 3? Vad jag vet så fungerar den versionen inte mot iCloud. Min 3:a har börjat krångla och batteriet är jättetrött – det blir snart dags att uppgradera, vad är alternativet till iCloud-migration?

Ursprungligen av Gonk:

Men om man har en iPhone 3? Vad jag vet så fungerar den versionen inte mot iCloud. Min 3:a har börjat krångla och batteriet är jättetrött – det blir snart dags att uppgradera, vad är alternativet till iCloud-migration?

iTunes, som det står i artikeln.

1
Bevaka tråden