Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guild Wars 2 (Beta)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är rätt tråd eller ej - flytta gärna om det är fel - men jag ger det ett försök här iaf.

Jag är lite sugen på att sätta tänderna i Guild Wars 2 och om jag förstått det hela rätt så får man tillgång till Betan för Mac när man köpter ett PC-ex av spelet? Är det någon som hunnit testa spelet ännu? Jag undrar om betan är tillräckligt stabil för att lägga 500:- på?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 10:53

Installera betan samma dag den släpptes och den är väldigt stabil för att vara en beta. Visst krashar den men i det här fallet är det en bra sak. Varje gång den krashar så får arenanet mer info om vad som går fel.

Det är koden som är det viktiga i sammanhanget. Serienyckeln.

Den är inte lika optimerad än men rent grafiskt ser den bättre ut i osx än i windows. Lägre grafiska inställningar och det ser likadant ut som med högre inställningar i windows. Märkbar fpsdrop i osx men det kommer garanterat fixas till när den väl går "live"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-25 13:01

Har lagt in men inte testat än.
Kenneth, vad för mac har du testat på?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 14:24
Ursprungligen av Json_81:

Har lagt in men inte testat än.
Kenneth, vad för mac har du testat på?

Jag sitter på en MacPro 12core 32gb ram och 5870 kortet och 27" cinema display. Men jag skulle inte alls bli förvånad om iMacen med "bättre" (läs nyare arkitektur) skulle klara av det bättre.

"Gissar att det inte kommer hända något med ens konto/karaktärer när den väl går live (och släpps som retail)?"
- Spelar ingen roll vilket klient man använder. Det är ditt "arenanet" konto som är det viktigaste.
Kommer nog ta en månad eller 2 innan "betan" är över för mac klienten. Men som jag skrev så känns den väldigt stabil för att vara en beta. Windows klienten under win7 på samma dator har aldrig krashat så den är extremt stabil.

Spännande! Gissar att det inte kommer hända något med ens konto/karaktärer när den väl går live (och släpps som retail)?

finns det förresten några indikationer på när den ska vara klar?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-25 14:13

Provade att lägga in den på min 11" MBA och det gick förvånansvärt bra, iof satte jag alla inställningar på low

Skaffade ett ex igår. Det gick jättesmidigt att ladda ner klienten, installera och komma igång. Har bara hunnit skapa en karaktär och tagit tre levlar så det är för tidigt att uttala sig om spelet i sig men det flöt bra och inget strulade.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-13 19:26

Testade idag.

Kan inte prata om stabilitet för jag var bara inne i spelet ca 2 minuter.
Men, prestandaskillnaden mot boot camp/windows 7 är enorm.
I win 7 spelade jag high och fick 35-40 fps, i OS X var allt på low och under 30fps.

MBP 15" late 2011, i7 2.4GHz med 6770m 1GB och 16GB ram, SSD.

Så har du en high end mac så går det att spela, men det blir en mycket bättre upplevelse med boot camp och windows.

1
Bevaka tråden