Lägga in musikvideos i iTunes?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-09-25 01:42

Har ganska många musikvideos på datorn som jag hemskt gärna skulle vilja lägga in i iTunes så att jag kommer åt dom via ATV.
Den Svenska versionen utav iTunes har ju ingen ''Musikvideos'' kolumn i biblioteket till vänster, och jag vill inte ha dom liggandes bland mina filmer. Kan jag installera den Amerikanska utgåvan utav iTunes på datorn så att jag kan lägga in mina videos, eller kommer jag stöta på några problem?

Tack på förhand.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-25 02:04

Har sökt men jag kan inte ser att iTunes ska vara olika från land till land.
Men är det inte bara att testa och se vad som händer och du kan skapa en tillfällig användare på datorn som du kan sen ta bort ifall det blir fel.

Det finns inte - men det är nog många som vill ha denna funktion (inklusive jag själv nu när du tar upp spörsmålet). Exvis: Kirkville » iWant: A “Music Videos” Library in iTunes

Det skall inte spela någon roll vilket språk eller operativsystem som iTunes använder - samtliga saknar Music Videos i inställningarna. (se här, här och här exempelvis).

Apple i sin outgrundliga vishet verkar mena att musikvideos skall ligga bland musiken. Men som du ser i länken ovan går det att klassificera musikvideon som just musikvideo genom att "visa info". Gör man så hamnar den alltså bland musiken...

Vad jag kan se verkar den smidigaste "workarounden" vara att skapa lämplig smart spellista...

Förr fanns det en separat musikvideokategori, men nu är man hänvisad till smarta spellistor, oavsett språkversion, precis som johan_tanying skriver. Den skall dock vara skapad och finnas där redan från början. Lite osmidigt, men det är vad som erbjuds...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-09-25 07:02

Hmm okej.. Men vi här i Europa kan inte köpa musikvideos via iTunes antar jag, för jag hittar inte det någonstans.. Får försöka skapa en lista istället. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden