Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nattöppet hos 17 Telia-butiker natten mot fredag

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skövde, men inte Linköping..WTF

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-24 21:28

Frågan är ju hur tidigt man behöver ställa sig i kö i Örebro

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-09-25 12:11

Jag har aldrig köat till någon Iphone-release. Tänkte ställa mig i kön i Jkpg men har ingen anning om när man ska ställa sig. Vad har ni för erfarenheter kring köerna. ska man stå 2 timmar innan eller 5 lixom ?

Ursprungligen av dawoo:

Jag har aldrig köat till någon Iphone-release. Tänkte ställa mig i kön i Jkpg men har ingen anning om när man ska ställa sig. Vad har ni för erfarenheter kring köerna. ska man stå 2 timmar innan eller 5 lixom ?

Jättesvårt att säga i år faktiskt. Hur ska man tolka rekordmängden förhandsbeställningar? Är det ett tecken på att fler vill ha iPhone eller bara att fler personer föredrar att förhandsbeställa istället för att köa?

Sen är det också svårt att veta hur stor tilldelning butikerna får. De brukar inte ens få säga exakta siffror när de väl öppnar. Men det har varierat stort mellan butiker, från 5 till 70 typ.

Min uppfattning är att det varierar från stad till stad samt att det kan kanske vara värre i år än i fjol då det gick att få en telefon utan att köa under lanseringsdagen.

Men i år? Svårt att förutsäga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 10:59

Jag har bara köat en gång och det var när iPhone släpptes i Sverige första gången i juli 2008 och då var jag först i kön där jag köade. Om jag skulle köa någon mer gång (kommer nog inte hända) så skulle jag även då vara ute i god tid så att jag var säker på att få en iPhone, det måste vara oerhört frustrerande att tillbringa flera timmar i en kö och inte få med sig en iPhone hem

Edit: Jag köade från 06.00 och butiken öppnade 10.00.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-26 11:25
Ursprungligen av stile:

Jag har bara köat en gång och det var när iPhone släpptes i Sverige första gången i juli 2008 och då var jag först i kön där jag köade. Om jag skulle köa någon mer gång (kommer nog inte hända) så skulle jag även då vara ute i god tid så att jag var säker på att få en iPhone, det måste vara oerhört frustrerande att tillbringa flera timmar i en kö och inte få med sig en iPhone hem

Edit: Jag köade från 06.00 och butiken öppnade 10.00.

Jag köade också till iPhone 3G i Malmö.

Kom dit sent då jag mest ville kolla hur lång kön var, egentligen inte stanna där då. Dock började jag snacka med lite folk och jag blev kvar, kom fram till tre meter från dörren efter ca fyra timmar och då kommer butikspersonal och säger att modellen jag skulle köpa nu tyvärr var slut. Då var det bara att traska hem igen...efter fyra timmar och utan telefon

1
Bevaka tråden