Mail försvinner i Mountain lion?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2012-09-23 14:26

Jag ser att jag har ett 4 dagar gammalt oläst mail i notification center. Detta efter att ha uppdaterat mountain lion till senaste uppdateringen, jag är osäker på om det va där innan dess.

Ett hyfsat viktigt mail att döma från rubriken, från min chef! Jag ser bara rubriken i not.center och när jag klickar öppnas mailappen men där är inget mail. Jag har sökt efter rubriken och gått igenom alla mail jag fick den dagen, men mailet finns inte. Nu är notisen borta från not.center eftersom jag klickade på det, finns en logg över not.center notiser någonstanns?

Jag har @me.com mail och har loggat in i iCloud via webbläsaren och mailet saknas där med. Har även kollar papperskorgen i mail.app

Det är lite oroväckande att mail försvinner sådär. Vad kan ha hänt och finns det något sätt att leta fram mailet på?

• Medlem
  • Boden
  • 2012-09-23 14:50

Jag har ett mail med samma rubrik fast det togs emot den 3e, och är inte oläst. Kan det vara så att notification center flippat ur och visar det mailet som oläst och med fel datum? Kan tillägga att mitt notification center är långt ifrån buggfritt. 9 av 10 gånger jag försöker ta fram den stängs den direkt, och när jag klickade på ikonen i menyraden precis sköts hela skärmen något åt vänster (40-50px) men utan not.center. Nu kan jag inte ens öppna not.center.

1
Bevaka tråden