Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro ljudinställningar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Grebbestad
  • 2012-09-19 19:31

Hej!

köpte förra veckan en ny macbook pro 13''. Jag skall använda denna till musik. Men jag kan inte spela in.

När jag går in på ljudinställningar och ''ljud in'' ska man kunna ändra vald enhet för in ljudet. Detta ska man kunna göra under en flik med namnet '' använd för''. Denna flik saknas på min Mac.
Hur gör jag då? jag kan inte ändra från inbyggd mikrofon.
Har pratat med Apple support och dom verkar inte kunna nånting. Jag har testat att ominstallera datorn men det hjälper inte.

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 20:40

Nu kanske jag cyklar lite, men den har väl bara en ljudkontakt, typ 3,5 mm? I så fall måste du först koppla in en ljudkälla där innan du kan välja något annat än micen. Eller har du anslutit en ljudkälla via USB?

  • Medlem
  • Grebbestad
  • 2012-09-23 23:05

Det stämmer, finns bara en ljudkontakt. Har testat med att koppla in flera olika ljudkällor, men det syns bara under fliken "ljud ut". Fliken "ljud in" är oförändrad, det dyker inte upp några alternativ.

Vad är det du har pluggat in i 3.5mm uttaget?

  • Medlem
  • Grebbestad
  • 2012-09-24 22:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är det du har pluggat in i 3.5mm uttaget?

Jag har pluggat in en pioneer mixer. Tanken är att jag skall kunna spela in en mix.

Ursprungligen av husfalk:

Jag har pluggat in en pioneer mixer. Tanken är att jag skall kunna spela in en mix.

Har den tre eller två "ringar" på hanen?

Du skulle ha köpt 15-tummaren eller en äldre modell av 13-tummaren. Apple verkar ha tagit bort funktionen med kombinerad ljud in/ut i den senaste versionen av MBP 13''. Utan att säga något.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-25 14:08

Och lösningen för TS och andra med MBP 13" mid 2012 och nyare är då alltså ett externt ljudkort, tex TerraTec Aureon Dual USB > Ljudkort | Kjell.com 249kr eller Sandberg USB Sound Box 7.1 (133-58) 269kr.

  • Medlem
  • Grebbestad
  • 2012-09-27 17:49

Tack för alla svar. Konstigt att dom tar bort en sån funktion.

1
Bevaka tråden