Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 släppt nu

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 19:20

Safari läslista funkar på 3GS.

  • Medlem
  • Brunflo, Sweden
  • 2012-09-19 19:22

Automatisk ljusstyrka fungerar inte länge, trots en återställning så vill det inte fungera som det skall!

  • Medlem
  • 2012-09-19 20:50

På vilken telefon?

Ursprungligen av snoffa:

Automatisk ljusstyrka fungerar inte länge, trots en återställning så vill det inte fungera som det skall!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-20 00:21
Ursprungligen av jhm:

På vilken telefon?

Samma fel på min 4S...funkar på iPad 2.

  • Medlem
  • 2012-09-20 10:32

Funkar utmärkt på min 4S.

Ursprungligen av Hjopek:

Samma fel på min 4S...funkar på iPad 2.

Ursprungligen av snoffa:

Automatisk ljusstyrka fungerar inte länge, trots en återställning så vill det inte fungera som det skall!

Märkte det jag också, men går du in i inställningsappen så och justerar där så funkar det.

Jag har en 4S

Ursprungligen av snoffa:

Automatisk ljusstyrka fungerar inte länge, trots en återställning så vill det inte fungera som det skall!

Verkar inte fungera helt på min telefon heller... men det kanske ordnar sig med en kvick uppdatering

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-19 19:31

Yay, 2 OS-uppdateringar samtidigt! Lilla julafton.

synd att man både är snål och tränar mycket på gymmet. har min träningsapp/tränings-schema i telefonen. och ja, då jag är snål så behöver den vara jailbreakad

hm, "Adds Power Nap support for MacBook Air (Late 2010)" vad är det en Air från 2010 har som inte en MBP från 2011 har som gör det möjligt för "Power Nap"?

Ursprungligen av tqila:

hm, "Adds Power Nap support for MacBook Air (Late 2010)" vad är det en Air från 2010 har som inte en MBP från 2011 har som gör det möjligt för "Power Nap"?

SSD. Power Nap fungerar bara på Air och MBPr

Trist att det inte kommit någon uppdatering till Apple TV. Det stör mitt sinne för ordning att versionsnumren är i otakt.

well jag har SSD i min MBP, så det kan inte vara det..(?)

Ursprungligen av tqila:

well jag har SSD i min MBP, så det kan inte vara det..(?)

Levererades den med SSD eller har du installerat den själv? Power Nap fungerar ej på tredjepartsdiskar.

Ursprungligen av tqila:

well jag har SSD i min MBP, så det kan inte vara det..(?)

Jo. Power Nap gäller bara maskiner som enbart levereras med SSD.

Ursprungligen av pmarriott:

Jo. Power Nap gäller bara maskiner som enbart levereras med SSD.

och min MBP levererades med SSD.. så, varför funkar det inte i min?

Ursprungligen av tqila:

och min MBP levererades med SSD.. så, varför funkar det inte i min?

Därför att MBP levereras även utan SSD. Gäller bara modeller som enbart levereras med SSD. Som MBPr och Air. Som jag sa innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 20:36

OSX 10.8.2 verkar rullar fint på MacPro 2008 och MacMini 2011.

Safari feels snappier.

Ursprungligen av Capeman:

Safari feels snappier.

Ha ha.

Har kört in 6an på telefonen, skrev in mina facebook uppgifter och synkade med mina facebook kontakter... nått som jag ångrar, jag har nämligen ett 40-tal "vänner" på facebook som jag bara spelar spel med på facebook... folk som jag inte känner. Jag hade alla dessa "vänner" under en special "spelvänner" lista på facebook, nu finns dom överallt bland mina kontakter på telefonen, paddan osv....

Man borde kunna välja bort facebook vänner att synka beroende på olika omständigheter, om dom är med på nån lista eller liknande...

Ursprungligen av breather:

Har kört in 6an på telefonen, skrev in mina facebook uppgifter och synkade med mina facebook kontakter... nått som jag ångrar, jag har nämligen ett 40-tal "vänner" på facebook som jag bara spelar spel med på facebook... folk som jag inte känner. Jag hade alla dessa "vänner" under en special "spelvänner" lista på facebook, nu finns dom överallt bland mina kontakter på telefonen, paddan osv....

Man borde kunna välja bort facebook vänner att synka beroende på olika omständigheter, om dom är med på nån lista eller liknande...

håller med dig, drog igång facebook-syncen på ML och ångrar det djupt. hela min kontaktlista är "förstörd" med massa kontakter från facebook med endast mail och "snabbmeddelande-alias"..

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 21:57
Ursprungligen av breather:

Har kört in 6an på telefonen, skrev in mina facebook uppgifter och synkade med mina facebook kontakter... nått som jag ångrar, jag har nämligen ett 40-tal "vänner" på facebook som jag bara spelar spel med på facebook... folk som jag inte känner. Jag hade alla dessa "vänner" under en special "spelvänner" lista på facebook, nu finns dom överallt bland mina kontakter på telefonen, paddan osv....

Man borde kunna välja bort facebook vänner att synka beroende på olika omständigheter, om dom är med på nån lista eller liknande...

Ursprungligen av tqila:

håller med dig, drog igång facebook-syncen på ML och ångrar det djupt. hela min kontaktlista är "förstörd" med massa kontakter från facebook med endast mail och "snabbmeddelande-alias"..

Såja, ta det lugnt.

Adressboken blir INTE fucked up.
Tryck på "Grupper" uppe till vänster så kan ni välja att dölja era FB-vänner...

Ursprungligen av breather:

Man borde kunna välja bort facebook vänner att synka beroende på olika omständigheter, om dom är med på nån lista eller liknande...

Går att välja "grupper" i kontaktlistan och välja endast iCloud och vips, så är alla fb-fjollor borta.

Såg just att man helt enkelt kan slå av funktionen att synka Facebook kontakterna så återställs mina vanliga kontakter igen. Phew.

  • Medlem
  • 2012-09-19 21:07

Berätta gärna var detta synkas, och i vilket program. Vill fan inte få min adressbok helt uppfuckad...

Ursprungligen av breather:

Såg just att man helt enkelt kan slå av funktionen att synka Facebook kontakterna så återställs mina vanliga kontakter igen. Phew.

Kartorna laddas definitivt snabbare än förut. Återstår att se hur mycket mindre detaljerade de är. Och efter en timmes användande fattar jag inte hur man klarade sig utan iCloud tabs förr.

  • Medlem
  • 2012-09-19 21:29

Var hittar man detta?

Ursprungligen av _Henrik_:

Kartorna laddas definitivt snabbare än förut. Återstår att se hur mycket mindre detaljerade de är. Och efter en timmes användande fattar jag inte hur man klarade sig utan iCloud tabs förr.

Bevaka tråden