Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammelmedia när det är som bäst, vad tycker ni?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en tidigare tråd här i Loungen ställde jag frågan om folk litade på "gammelmedia".

I denna tråd tänkte jag ta upp motsatsen, dvs. fall där "gammelmedia" gjort lysande jobb.

Det första exemplet jag kommer att tänka på är Expressens publicerande av mailkonversationen till och från Justitierådet Göran Lambertz (som naturligtvis har sin grund i Hannes Råstam fenomenala prestation)

Det är vanlig enkel skolboksjournalistik, att helt enkelt begära ut handlingarna, vare sig mer eller mindre, men resultatet är, som jag ser det helt lysande:

Det visar på den magnifika grad av vänskapskorruption som existerar då folk tror sig vara obevakade. Det visar ett justitieråd som fullkomligt saknar omdöme och förmåga att följa de höga principer som rättstaten vilar på, och som han har ett särskilt ansvar att skydda, en journalist vars karriär är över för alltid, en försvarsadvokat som bidrar till att underminera sin f.d. klient, osv.

Tillsammans smider de planer om hur de ska försöka manipulera justitieministrar, pressen osv. osv.

GW sågas i mejl: "Är han helt frisk?" | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Mailen kan läsas här:

Epost GL

  • Medlem
  • 2012-09-19 15:23

Mycket bra!
Jag vill också passa på att rekommendera en annan tråd där det verkligen kommer fram hur gammelmedias vardagsbevakning har betydelse för vårt samhälle.

  • Medlem
  • 2012-10-08 18:56

Best of SNDS winners 2012 | SOCIETY FOR NEWS DESIGN SCANDINAVIA

1
Bevaka tråden