Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

safari öppnas med två fönster

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Slänger ut en fråga här i hopp om att någon av er vet vad som är fel. Jag kör safari 6.0 och de senaste dagarna så öppnas det med två fönster, den ena med startsidan, den andra sidorna från den senaste sessionen. Det låter som en inställning men de har jag ju inte ändrat på! Någon som vet vad felet kan vara?
Tack!

Kolla inställningarna i Safari under allmänt. Där finns en inställning om att återställa alla fönster från senaste session.

Jag hittar inte det, men kan svära på att jag har sett det! El ska jag leta under systeminställningar?

Märkligt. Mellan "Förvald Sökmotor" och "Nya fönster öppnas med" har jag ett alternativ som heter "Öppna Safari med". Där kan jag välja detta. Nu kör jag förvisso Safari 6.0.1 men jag tycker jag har sett den där inställningen förut.

Alright. Jag har också slutat få en markör i topsites för sidor som uppdaterats sen jag besökte dem senast. känns som något större är fel på mitt safari?

Jag tar tag i den här tråden igen då mitt problem kvarstår. Sen sist har en ny version av safari kommit så nu har även jag möjligheten att ställa in 'Safari öppnas med: Ett nytt fönster'
Men mitt safari öppnas ändå alltid med två fönster.
Någon som vet vad som är fel?
Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 21:21

Kollat i din biblioteksmapp efter com.apple.safari.plist eller vad den kan heta?

Ursprungligen av kenjon:

Kollat i din biblioteksmapp efter com.apple.safari.plist eller vad den kan heta?

Näe, vad ska jag göra med den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-01 16:47

Radera den. Den skapas på nytt när du startar Safari igen.

Verkar funka, tack!

Men nu är problemet tillbaka. Inte ska jag behöva slänga en fil varje dag för att få safari att öppnas med ett fönster?

Låt bli att stänga Safari.

1
Bevaka tråden