Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adapters för iPhone 5 nu på Apple Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-17 17:02

"Ytterligare två adapters är enligt The Next Web på väg - det handlar om Lightning till HDMI och till VGA. The Next Web noterar också att även om Lightning stödjer analog ljudöverföring och ljud över USB-anslutningen så saknas möjligheten att låta en annan kontroller navigera genom menyer och spellistor i din iPod eller iPhone vilket bland annat BMW byggt in i vissa bilmodeller. Via dessa adaptrar så kommer den funktionen fortfarande att fungera."

Hängde inte med där alls. Först står det att det inte kommer funka i BMW med adaptern. Och sen står det att det kommer det. Vad är det som gäller?
Är en super skönt funktion på BMW och vorde synd att förlora den när man byter telefon :S

Ja, det låter motsägelsefullt. Lightning stöder ej iPod Out, så den funktionen får man inte oavsett adapter.

Enligt TNW så gör adaptern från Lightning till Dock Connector att iPod Out fungerar. Så tolkar jag det iallafall. Lightning stödjer det inte så jag håller med om att det låter konstigt. Vi kommer att testa detta när vi lägger händerna på grejerna.

I Apples event när de lanserade iPhone 5 och iOS 6, såg man tydligt en bild av en iPhone 5 med tillkopplat adapter till ljudanläggning i en bil. Jag var dock osäker på om bilen var en Audi, BMW eller VW, men en tysk bil är det i alla fall!

Då Apple visade denna bilden måste Jocaim Melin (enligt hans källa TNW) ha rätt att iPod Out fungerar fint.

Ursprungligen av The Real Viking:

I Apples event när de lanserade iPhone 5 och iOS 6, såg man tydligt en bild av en iPhone 5 med tillkopplat adapter till ljudanläggning i en bil. Jag var dock osäker på om bilen var en Audi, BMW eller VW, men en tysk bil är det i alla fall!

Då Apple visade denna bilden måste Jocaim Melin (enligt hans källa TNW) ha rätt att iPod Out fungerar fint.

[ATTACH="CONFIG"]34988[/ATTACH]

Fast det betyder ingenting. Adaptern kan vara för ljud ut, laddning etc. iPod Out gör att låtinfo/album art o s v skickas till bilens anläggning och det skvallrar bilden inte om.

Ursprungligen av Capeman:

Fast det betyder ingenting. Adaptern kan vara för ljud ut, laddning etc. iPod Out gör att låtinfo/album art o s v skickas till bilens anläggning och det skvallrar bilden inte om.

Aha, då missförstod jag iPod Out lite grann. Jag trodde det hade med ljudet att göra, men tänkte inte på låtinfo/album art osv.

1
Bevaka tråden