Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay funkar ej när ATV är på Ethernet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-16 21:37

Hej.

Jag har ett litet problem. Kör ATV2, återställd och uppdaterad. ML på min Macbook Pro 15" från 2012 så den är ny. Airplay funkar sådär när ATV och dator är på wifi, fick tips om att köra ATV på sladd istället men då funkar inte airplay-mirror. Jag kan få dit ljudet men bilden går inte över. ATV hoppar ur bild för att gå in på datorns bild men sen hoppar det tillbaka,

Googlat en del men hittar ingen lösning. Någon som har nåt förslag? Kör jag allt på wifi så laggar det lite, även på dvd-rip, 720p ska vi inte prata om.

tackar

Nu gissar jag bara lite, men i och med att ingen annan svarat så kanske det ger lite...
Jag har haft problem med att vissa routrar har problem med Bonjour generellt men oftast när de routar mellan trådat och trådlöst. Jag grävde inte djupare än så utan gav upp och skaffade en Airport Extreme. Det löste mina problem. Bonjour browser (Tildesoft) kan kanske hjälpa?

Har haft liknande problem, även då med billiga routrar från andra än Apple. Är ju alltid en bra idé att skaffa en AirPort Extreme, men annars så löser dd-wrt problemet ganska bra. Har funkat för mig iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-17 13:27

Hej. Förstår inte riktigt vad ni menar med "billigare routrar", kör D-Links värsting så borde inte va den som e felet. Men testar det ni föreslått innan jag skaffar mig en Airport Extreme. Funkderat på att skaffa en Time Capsule, det borde ju lösa det annars.

1
Bevaka tråden