Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte längre installera skrivaren...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 11:57

Jag skulle lägga in skrivaren i en burk hemma men det går inte för att Apple inte har "uppdaterat" sina servrar..

"Kan inte installera programvaran för Samsung ML-1660 Series eftersom den inte finns tillgänglig på programuppdateringsservern just nu."

Jag har installerat drivarna, men det räcker tydligen inte längre....

Så nu ska Apple bestämma vilka skrivare jag får använda eller? lite hybris eller?

Snart åker Apple ut efter 20 år trogen tjänst.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2012-09-16 12:30

Hämta drivrutinen direkt från samsung: http://www.samsung.com/ae/support/model/ML-1660/XSG-downloads

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-16 18:43

Det ser ut att vara en bugg hos Apple. Jag får precis samma beteende för en Xerox (Phaser 6280DT) där den inte finns i den *senaste* uppdateringen för Mountain Lion. Däremot finns drivern i en något äldre version. Allt hittar du om du går in på Apple Support-sidor och väljer Download/Nedladdning och söker på ditt skrivarmärke.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 21:56
Ursprungligen av frazze:

Det ser ut att vara en bugg hos Apple. Jag får precis samma beteende för en Xerox (Phaser 6280DT) där den inte finns i den *senaste* uppdateringen för Mountain Lion. Däremot finns drivern i en något äldre version. Allt hittar du om du går in på Apple Support-sidor och väljer Download/Nedladdning och söker på ditt skrivarmärke.

Skumt,, lite märkligt att den måste hämta driven från Apple och inte kan ta den lokalt.

Hur rapporterar man detta till Apple?

/F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 14:34

Röv Apple!
Blir att köpa ny skrivare eller skicka ut Apple ur huset!! Hur jävla svårt ska det vara för ett företag med tusen och tusen och åter tusentals anställda att få skrivarna att fungera! Apple dog med Steve!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-02-09 14:49

Men har du ens försökt att ta hem drivrutinen från Apple och prova? Den ska fungera med din modell. http://support.apple.com/kb/DL905

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 15:21

Hjälper tyvärr inte.

1.
Ställer in ”Samsung ML-1660 Series”…
Programvara för den här skrivaren finns tillgänglig hos Apple. Vill du hämta den och installera den?

AVBRYT alt HÄMTA OCH INSTALLERA

2.
"Ställer in ”Samsung ML-1660 AirPort Express”… Kan inte installera programvaran för Samsung ML-1660 Series eftersom den inte finns tillgänglig på programuppdateringsservern just nu."

Varför måste den gå via programuppdateringsservern?? När det uppenbart är problem med var och varannan skrivare om man kollar runt lite på nätet.. Denna funktion fungerar lika bra som deras kartor..

Blir att köpa en lång USB kabel och dra genom lägenheten, eller ha skrivaren under bordet. Tiden med en gömd skrivare i ett skåp är nog över!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 19:33

Nu skrev du väl inte att du skulle köra den via AirportExpress från början? Kan vara svårt att tipsa om lösningar när man inte får all relevant info.
Installera den först via kabel, och testa sedan via AE, det kan funka.
Har du hämtat drivrutinen direkt från Samsung som du fick tips om i #2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-10 20:04

Skulle nämnt det, glömde det i stundens hetta.

Jo, har laddat ned drivar både från Apple och Samsung.. det funkar som sagt om man kör vi USB men inte längre när man försöker köra den trådlöst via airport express. Men det verkar vara så att 10.8 och programuppdateringsservern för skrivare ställer till det för väldigt många efter att ha googlat runt lite, och väldigt få har lyckats lösa problemet.

Hela installationen är ett moment 22, den vill uppdatera någon mjukvara för att installera, men när den ska uppdatera så hittar den inte mjukvaran den själv letar efter och avbryter installationen. Således så tillåts jag inte att installera skrivaren eftersom man inte kan gå runt att den ska gå via programuppdateringsservern..

Detta är ett ilands problem på hög nivå, men det stör mig trots allt eftersom det funkat så bra i alla år, och 10.8 har ju funnits en tid men inget verkar ha gjorts för att komma till det klara på denna punkt. Har rapporterat detta till Apple redan efter att 10.8 släpptes.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 21:47

Nu har du ju en skrivare som är gjord för kabelanslutning, där Apple har gjort en lösning för att gå runt det. Surt att det inte funkar bara.
Bättre med en nätverksskrivare med WiFi inbyggt....

1
Bevaka tråden