Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem iPhoto / Fotobok med Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Mountain Lion på en MB Pro 13” från 2010. Har skapat en fotobok i iPhoto (senaste versionen) som jag skickade till butiken för tryck. Fick tillbaka ett automail om att boken innehöll någon felaktighet och därför avbröts ordern.

När jag skulle åtgärda problemet (i det ursprungliga projektet/fotoboken) stötte jag på problem. Det som tidigare var baksidan på boken hade blivit ändrat på något sätt och sidantalet var nu udda (vilket ej accepteras vid tryck, av logiska skäl). Jag kan inte ta bort eller lägga till någon sida i boken (det går att välja kommandona ”lägg till sida” resp. ”ta bort sida” etc men inget händer.) Utöver det så avslutas iPhoto oftast oväntat när jag gjort en del klick/val.
Så jag är osäker på om det är något generellt problem med iPhoto (eftersom det avslutas så ofta, även när jag bläddrar ”vanligt” bland bilder) eller ett specifikt fel med mitt projekt (eftersom jag inte kan göra några ändringar i det helt plötsligt). Har provat att duplicera projektet och göra ändringar i den nya filen men det fungerar ej.

Är det någon som har förslag på lösning?
Dels vill jag såklart få iPhoto att fungera så bra som det kan, och dels så vill jag kunna fixa till mitt projekt och skicka boken till tryck utan att behöva göra om den från scratch.

Upplever att hela datorn blivit slöare och fått sämre prestanda och betydligt kortare batteritid efter uppgraderingen till ML (det började redan vid uppgradering till Lion). Jag har gjort en ”clean install” av ML (eller vad som nu är den korrekta termen).

Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-12 17:50

Kanske detta iPhoto 6 och senare: Återskapa iPhoto-biblioteket hjälper, men BACKUP först!

1
Bevaka tråden