Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion hjälp - Fet text?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-09-08 21:21

Hej!
Jag uppdaterade idag till Mountain Lion och texten har ändrat utseende på alla hemsidor i Chrome (och Safari). Helt plötsligt så är text fet som inte var det innan jag installerade Mountain Lion.

Finns det någon ny universal teckensnitts inställning som jag har missat i det nya operativsystemet? För det känns som att det är just teckensnittet som ändrats vilket är grymt irriterande.

Nån som vet vad jag kan göra?

Senast redigerat 2012-09-08 21:38
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-09-08 21:39

Jag löste det själv genom att gå in i systeminställningar -> Allmänt och sen bockade ur "Använd LCD-typsnittsutjämning när det är tillgängligt". Ifall någon har samma problem så vet ni nu hur man fixar det. För att se förändringen så måste man starta om programmen.

Det här verkar väl inte riktigt rätt... stänga av typsnittsutjämning är väl ingen lösning? Sidorna ser väl ut som skräp sen.

Jag har haft den där feta stilen i Chrome någon gång innan Mountain Lion och det går att mecka bort. Det är förmodligen typsnittskonflikter om det kommer in efter nytt system. Systemet lägger dit en ny version av ett typsnitt och du hade lagt in en annan version tidigare. Den sortens problem.

Kontrollera vilka typsnitt som webbläsaren vill använda och kolla efter konflikter rörarende dessa stilar. Städa bort och rensa ut fontcachen och starta om datorn. Brukar funka.

1
Bevaka tråden