Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - Kan inte köpa från andra länder?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 14:13

Hej!

Jag vill köpa en bok som finns på iTunes. När jag klickar på köp så får jag upp
"This Apple ID is only valid for purchases in the Swedish iTunes store".. I den svenska
iTunes-butiken finns dessvärre inte boken.

Går det att kringgå detta på något sätt? Jag har provat att byta från Sverige till Canada i min profil,
men det fungerade inte heller.

Väldigt tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 14:48

Ja, det går att kringgå genom att du skapar ytterligare ett konto, t ex i den amerikanska itunes store som brukar ha det mesta. För att göra det måste du antingen ha ett amerikanskt kontokort (inte det lättaste att fixa) eller köpa amerikanska iTunes giftcard. Här på 99 och nätet i stort finns det flera som beskrivit hur man gör och var man kan köpa giftcard. Tyvärr är sökfunktionen så dålig att jag inte får upp de rätta sidorna (grrrrrrrr) Men du kan väl svara om du är intresserad av att skapa ett ytterligare konto och köpa giftcard så ska jag leta igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 15:08

Kan jag ladda ner något gratis, skapa ett nytt konto, välja Canada som land, inte välja något kontokort, skriva in gift card istället och köpa boken? Undrar dock hur det går till med gift card, får jag en kod direkt när jag betalat gift cardet? Eller är det något som skickas med Posten? Jag vill ha boken så fort som möjligt... Att vänta på att ett gift card ska komma på Posten känns inte aktuellt. Jag har hittat Gift cards på iTunes på det Canadensiska iTunes. Tack för ditt svar!

Ursprungligen av Veranda:

Kan jag ladda ner något gratis, skapa ett nytt konto, välja Canada som land, inte välja något kontokort, skriva in gift card istället och köpa boken? Undrar dock hur det går till med gift card, får jag en kod direkt när jag betalat gift cardet? Eller är det något som skickas med Posten? Jag vill ha boken så fort som möjligt... Att vänta på att ett gift card ska komma på Posten känns inte aktuellt. Jag har hittat Gift cards på iTunes på det Canadensiska iTunes. Tack för ditt svar!

Du kan inte köpa gift cards direkt av iTunes, eftersom de då kräver att du har ett kanadensiskt kort att betala med, och då kan du lika gärna betala boken direkt med kortet.
Du får köpa gift cards på e-bay etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 15:47

Okej, tack. Knepigt värre! Jag hittade som tur var boken på en ebook-shop nu, köpte den där istället.

1
Bevaka tråden